HVA er galt?!

M

Mypony

Guest
Jeg og samboer er i vårt 6 pp nå.
Har sex annenhver dag, men likevel blir vi aldri gravide?
Har syklus på 27-28 dager, og mensen kommer alltid til forventet tid.
Hadde en kjemisk forrige måned, og leste at man skal være mer fruktbar kort tid etter. Så vi prøvde igjen, dagen etter kjemisk. Men nei, 14 dager etter kjemisk så kom TR.

Jeg skjønner ikke hva vi gjør feil.. vi er i 30 årene begge to, vi har barn fra tidligere forhold, og har hyppig samleie.. flere som er i samme båt?

Har du kontroll på når El er? Syklusen endrer seg ofte etter man har fått barn.
Ellers har jeg lest at det ikke er uvanlig å prøve opp mot 1år, før man evt må søke om hjelp. Lykke til :Heartred

:Heartred Anbefaler at du leiter etter EL (eggløsning) kjøp babyplan sine på billigtester . Se om du har eggløsning . Av og til kan det endre seg i perioder i livet . Samboern min testa seg tidlig i 20 årene da han og xen prøvde å få barn . De prøvde i fire år også fikk han beskjed om at sjansen var liten da , da det ble slutt fikk xen tre barn på rappen så var ikke henne heller.. Så prøver vi og smeller til på 3pp men mister , så trodde løpet var totalt kjørt . Men klina til en gang til en mnd etter men også ma . Så trodde vi det var noe galt med han fordi jeg hadde tre barn fra før og blir lett gravid , men legen hans leste fram prøvene og sa at sædkvaliteten kan endre seg alle veier .

Nå lå problemet hos meg for de oppdaget polypper i livmoren som ikke er uvanlig at man endten sliter med å bli gravid eller at man mister . Nå har det klaffa igjen her , så krysser alt som krysses kan . (Polyppene skulle egentlig fjernes nå i mai)

Og en pp 6 er relativt vanlig , prøv deg på sommern og slapp litt av . Tro meg det er ikke lett altså . Jeg har en samboer som jobber borte så jeg har måtte holde han oppdatert med el tester osv haha å ja man kan bli lettere gravid etter ma/sa og kjemisk . Så fortsett med sex og ta litt andre stillinger enn å ligge nærmest med bena til værs hehe.

Masse lykke til , det skjer når du minst venter det :Heartred

Er ventetiden kostbar i tid så ta en privat gu time å sjekk egg og da får du svar på om det er noe modne egg som er på vei å trille :cool05

Jeg synes det hjalp å få vite at jeg hadde masse fine egg på begge sider .

:Heartred Anbefaler at du leiter etter EL (eggløsning) kjøp babyplan sine på billigtester . Se om du har eggløsning . Av og til kan det endre seg i perioder i livet . Samboern min testa seg tidlig i 20 årene da han og xen prøvde å få barn . De prøvde i fire år også fikk han beskjed om at sjansen var liten da , da det ble slutt fikk xen tre barn på rappen så var ikke henne heller.. Så prøver vi og smeller til på 3pp men mister , så trodde løpet var totalt kjørt . Men klina til en gang til en mnd etter men også ma . Så trodde vi det var noe galt med han fordi jeg hadde tre barn fra før og blir lett gravid , men legen hans leste fram prøvene og sa at sædkvaliteten kan endre seg alle veier .

Nå lå problemet hos meg for de oppdaget polypper i livmoren som ikke er uvanlig at man endten sliter med å bli gravid eller at man mister . Nå har det klaffa igjen her , så krysser alt som krysses kan . (Polyppene skulle egentlig fjernes nå i mai)

Og en pp 6 er relativt vanlig , prøv deg på sommern og slapp litt av . Tro meg det er ikke lett altså . Jeg har en samboer som jobber borte så jeg har måtte holde han oppdatert med el tester osv haha å ja man kan bli lettere gravid etter ma/sa og kjemisk . Så fortsett med sex og ta litt andre stillinger enn å ligge nærmest med bena til værs hehe.

Masse lykke til , det skjer når du minst venter det :Heartred

Er ventetiden kostbar i tid så ta en privat gu time å sjekk egg og da får du svar på om det er noe modne egg som er på vei å trille :cool05

Jeg synes det hjalp å få vite at jeg hadde masse fine egg på begge sider .
Når du sier du fikk vite du hadde masse fine egg, hvor mange egg hadde du per eggstokk? Og, kan de se om eggene er fine/normale på ultralyd?

Når du sier du fikk vite du hadde masse fine egg, hvor mange egg hadde du per eggstokk? Og, kan de se om eggene er fine/normale på ultralyd?
Jeg hadde 9 fine klaser egg på venstre og 4 på høyre og det var mye med tanke på at jeg har bikka 40 . Nå husker jeg ikke målene , men skulle ha el dagen etter å det så hun , tror det var 21 mm slimhinnene var tjukke og fine . Fant to polypper i livmoren , for jeg har hatt en del spotting etter EL gjerne rundt 8-10DPO også tidlig som 4DPO. Men hun ville at vi skulle prøve på det egget og ikke ta vannscanning å egget hadde blitt ødelagt . Det ble kjemisk . Hadde to positive svake tester som ble blenda hvite nærmere IKM så tok vannscanning etter det for å bekrefte polypper og så fortsatt fine egg og antall osv . Jeg synes det var veldig spennende :cool05 Så har nå stått på venteliste på sykehuset for å fjerne dem siden februar . Så tydeligvis er jeg veldig fruktbar .

Jeg hadde 9 fine klaser egg på venstre og 4 på høyre og det var mye med tanke på at jeg har bikka 40 . Nå husker jeg ikke målene , men skulle ha el dagen etter å det så hun , tror det var 21 mm slimhinnene var tjukke og fine . Fant to polypper i livmoren , for jeg har hatt en del spotting etter EL gjerne rundt 8-10DPO også tidlig som 4DPO. Men hun ville at vi skulle prøve på det egget og ikke ta vannscanning å egget hadde blitt ødelagt . Det ble kjemisk . Hadde to positive svake tester som ble blenda hvite nærmere IKM så tok vannscanning etter det for å bekrefte polypper og så fortsatt fine egg og antall osv . Jeg synes det var veldig spennende :cool05 Så har nå stått på venteliste på sykehuset for å fjerne dem siden februar . Så tydeligvis er jeg veldig fruktbar .
Wow, 9 + 4 er jo kjempebra antall egg! Jeg hadde bare 5 per eggstokk, men er jo 42 så ikke så rart. Dette var i november, så kanskje bare 2 per eggstokk nå, hvem vet.

Håper så at denne gangen holder det i 9 måneder for dere. :Heartred

Wow, 9 + 4 er jo kjempebra antall egg! Jeg hadde bare 5 per eggstokk, men er jo 42 så ikke så rart. Dette var i november, så kanskje bare 2 per eggstokk nå, hvem vet.

Håper så at denne gangen holder det i 9 måneder for dere. :Heartred
Jeg er like ung som deg :cool05 Det kan fortsatt komme egg til syne så vidt jeg forsto…men da er det ikke tomt hehe

Ikke nødvendigvis noe galt. Var ingenting galt med verken meg eller eksen, gikk likevel ikke før pp18. Var da 24.

Helt normalt at det tar opp mot et år å bli gravid. Etter et år kan man få hjelp i det offentlige.

Jeg og samboer er i vårt 6 pp nå.
Har sex annenhver dag, men likevel blir vi aldri gravide?
Har syklus på 27-28 dager, og mensen kommer alltid til forventet tid.
Hadde en kjemisk forrige måned, og leste at man skal være mer fruktbar kort tid etter. Så vi prøvde igjen, dagen etter kjemisk. Men nei, 14 dager etter kjemisk så kom TR.

Jeg skjønner ikke hva vi gjør feil.. vi er i 30 årene begge to, vi har barn fra tidligere forhold, og har hyppig samleie.. flere som er i samme båt?
Er nok ikke noe galt, du ble jo gravid, selv om spiren ikke satt.
Det er en grunn til at de ikke ber folk søke hjelp før de har prøvd i minst 1 år.
Tror det viktigste bare er å slappe av og nyte hverandre, pass på at sex ikke blir mer en oppgave enn faktisk glede.
Som noen andre foreslår begyn å test etter el, enten med strimmeltest eller temperatur måling.
Og se det positive i at dere faktisk kan lage barn sammen, og håp at neste gang sitter spiren

Trådstarter her. Takk for svar!
Jeg har prøvd eggløsningstestene de to første månedene, og fikk to streker på eggløsningsdagen(e). I og med jeg loggfører de dagene vi har sex (annenhver dag), når jeg har mensen har appen «beregnet» eggløsningsdager og forventet mens. Og mensen kommer akkurat på de dagene appen sier det, så jeg sluttet med eggløsningstester da kroppen min følger slavisk «boken». Men det plager meg noe enormt at jeg ikke blir gravid. Utenom forrige mnd som endte i kjemisk ble så skuffet da mensen kom denne mnden også, da jeg har lest mange blir gravide rett etter kjemisk/sa uten noe mens eller en mens imellom.. ser for meg at mensen kommer neste mnd også, og neste, og neste og vipps har det gått 1 år. Synes de 6 mndene her har vært slit og ork med all den sexen som ender med mens hver mnd:arghh:

Beklager for mye klaging, men I GET CRAZYYY

Prøving er ingen spøk, og det er slitsomt. Dessverre er det som Lillafrosk sier, ikke uvanlig at det tar ett år å bli gravid uten at noe er galt med den ene eller andre.

De fant heller ingenting galt hos verken meg eller samboer, jeg hadde ustabile sykluser og fikk hjelp med det, men ingenting på prøver som tilsa at noe var i veien. Det gikk ett og et halvt år før jeg ble gravid, men med litt enkel stimulering som hjelp pga mine ustabile sykluser

Det er ikke lett å være i ei prøveboble, til tider nokså tungt – man vil jo så gjerne lykkes med det samme. Men som andre sier over her, er det helt normalt at det kan ta litt tid. Og det med kjemiske/SA og ny graviditet rett etterpå har jeg også "hørt", men det har bare skjedd med meg 1 gang. Og jeg har vært gravid noen ganger for å si det sånn.

Kjenner meg veldig godt igjen i dette med sexen og at det til slutt blir et ork og en plikt, og romantikken er tilnærmet død ... Akkurat det syntes jeg vel var blant det tøffeste, for man måtte jo bare stå på.

Så det trenger ikke være noe galt, det kan bare ta litt tid. Mister man derimot 3 ganger etter hverandre får man utredning for habituell abort, og prøver dere i over 1 år ville jeg ha fått en time for å sjekke stoda.

Må føye til at jeg ikke vet hvor i 30-årene dere er. Jeg tror man kan oppsøke hjelp etter rundt 6 måneder etter 35 års alder? Men her er jeg usikker, altså. Det KAN være vanskeligere å bli gravid jo eldre man er, men det finnes ingen fasit, alt er så individuelt. Det som uansett kan være lurt er en generell sjekk på ting, jeg tok en sånn sjekk etter at vi hadde prøvd en stund, for å se om jeg feks hadde noen lave verdier av noe, eller manglet vitaminer ol.

Siste innspill (haha):

Jeg temper etter eggløsning. Da får jeg opp når eggløsning har vært, og da stenger jeg slusa :hilarious: Jeg hadde aldri orket sex annenhver dag hele måneden frem til TR kommer.

Føler deg her ja…

Vi er nå i PP 8. Jeg har en syklus på 28 dager. Den er regelmessig og kommer når den skal, og slutter når den skal.
Jeg kjenner EL veldig godt, samtidig så har jeg sjekket EL hver mnd bare for å være sikker, men fortsatt ikke blitt gravid.. Hatt en kjemisk en gang.

Det er kjempe frustrerende, og føler at det er noe som feiler deg, men denne mnd prøver jeg bevisst å bare stresse meg helt ned på det.

Føler deg her ja…

Vi er nå i PP 8. Jeg har en syklus på 28 dager. Den er regelmessig og kommer når den skal, og slutter når den skal.
Jeg kjenner EL veldig godt, samtidig så har jeg sjekket EL hver mnd bare for å være sikker, men fortsatt ikke blitt gravid.. Hatt en kjemisk en gang.

Det er kjempe frustrerende, og føler at det er noe som feiler deg, men denne mnd prøver jeg bevisst å bare stresse meg helt ned på det.
Jeg kan anbefale en fertilitetssjekk eventuelt :D trenger ikke å være noe galt men kan være greit å få det bekreftet i så fall. Et vennepar hadde det likt. Regelmessig syklus og fine hormonverdier. De gjorde en fertilitetssjekk og alt var bra hos henne (fine egg, eggstokk og livmor) men viste seg at kvaliteten på svømmerne hans var veldig dårlig. Etter 3-4 mnd hvor kvaliteten ble forbedret så ble de gravid.

Samtidig vil jeg påpeke at 8PP er for mange veldig vanlig uten at noenting er galt i det hele tatt, selv om det er frustrerende :Heartred

Skjønner veldig(!) godt at du er utålmodig, men 6 mnd er fremdeles helt innenfor normalen. Med sex annenhver dag treffer dere eggløsning uansett om du tester etter det eller ei, så det er bare å krysse fingrene for at den sitter snart! :)

Jaa, det er det jeg tenker også. Sex annenhver dag bør vel treffe på eggløsning, så gidder ikke å bruke mer tid og penger på det. Men herregud, det sitter jo ikke Satt en gang som endte i kjemisk… blir så lei av dette! Skjønner ikke at folk klarer å bli gravide selv med prevensjon
Tror jeg hadde klart meg bra i «gamle dager». Kunne hatt sex i hytt og pine uten å produsere nytt barn hvert år :hilarious:

Jaa, det er det jeg tenker også. Sex annenhver dag bør vel treffe på eggløsning, så gidder ikke å bruke mer tid og penger på det. Men herregud, det sitter jo ikke Satt en gang som endte i kjemisk… blir så lei av dette! Skjønner ikke at folk klarer å bli gravide selv med prevensjon
Tror jeg hadde klart meg bra i «gamle dager». Kunne hatt sex i hytt og pine uten å produsere nytt barn hvert år :hilarious:
Men husk at 6 pp er godt innenfor normalen. Alt innenfor ett år er helt normalt, for noen tar det også enda litt lenger tid uten at det er noe galt.

Back
Topp