hva er galt tro??*oppdatert*

Han får ikkje sove her trass i febernedsettande. Søv max 1,5t før han våkna igjen hylandes.

Eg ville sjekket det ut hos legen tror eg, spesielt pga prikkene.
Håper han føler seg bedre snart [:)] Er så fælt når de er syke :(

hårballen, du kan ta glasstesten på prikkene. Håper dere får en god natt, og finner ut av det i morgen. [:)]

sjukis, god bedring til Fredrik også. 

ORIGINAL: sjukesøster

Han får ikkje sove her trass i febernedsettande. Søv max 1,5t før han våkna igjen hylandes.
Da skal jeg bare si meg "heldig" for her er han mega trøtt, å vil bare slappe av å sove...sutrer masse når han er våken, å så plutselig mega aktiv å ser ut t å være i knall form:) for å så bli mega trøtt å sovner..nå har han sovet siden kl 19, å jeg har vært å sjekka og flytta på han flere ganger, å han har sovet igjennom d..hehe;)

ORIGINAL: CrazyBeautiful

hårballen, du kan ta glasstesten på prikkene. Håper dere får en d natt, og finner ut av det i morgen. [:)]

glass test????;)

ORIGINAL: Hårballen`s mamma

ORIGINAL: CrazyBeautiful

hårballen, du kan ta glasstesten på prikkene. Håper dere får en d natt, og finner ut av det i morgen. [:)]

glass test????;)

Hold et glass over prikkene og se om de forsvinner eller ei. De skal helst gjøre det. Det er et godt tegn.

trykk bunnen av et glass på prikkene. Forsvinner de når du ser i glasset så er det ikke noe farlig.

Forsvinner de ikke så kan det være et tegn på hjernehinnebetennelse som er farlig.
Vær også obs på stiv nakke på han.

Ooooohhhh...noe som må sjekkes ja!!!! Får håpe jeg ikke vekker han nå da[&:]

Jeg tok glasstesten i sommer, men prikkene forsvant ikke. Legevakten ville sende ambulanse, men siden han ikke var altfor pjusk, reiste vi dit på egenhånd. Det var ikke noe farlig, heldigvis, men det kan skje, altså. Bare sånn at du er obs på det.

Har selv måtta ta glasstest på både sambo og junior.
Sambo hadde da fått vannkopper(flere år før junior bei født). Bei henta i ambulanse da han va megadårlig og hadde 4 symptomer på hjernehinnebet. Huff det va ei j**** natt førr min del.
Legen som kom ut i ambulansen å sjekka han va ganske sikker på at det va vannkopper sia sambo ikke hadde hatt det..
Jippi en barnesykdom når han sjøl va 40 år.. hehe

Junior hadde bare forkjølelsesutslett. utslettet kom noen dager før han bei forkjøla. Utslettet forsvant ikke da e tok glasstest, og legevakta ville ikke ha han inn t sjekk.
Så 2 dager etterpå fikk e komme t fastlegen vår.

Kunne så å si ikke se de nå (mulig litt dårlig lys) så fikk ikke tatt glass testen..merker uansett hvor godt han sover nå kommer ikke jeg t å sove godt i natt!!! Han var så varm å klam enda...men klam kan jo au bety at feberen er på vei ned...arg sier igejn...hater når de små er sjuke:(:(

Han sover enda!!!! Skal inn å vekke han nå da;) han har sovet 13,5 timer i strekk m litt grynting å hoste tider i natt!! Vært veldi varm i hele natt da....:/

Var hos legen nå...han har nok bare fått en kraftig virus infeksjon...å derfor prikkene!! Han hadde bitte litt forhøyna crp, men ikke så mye at de ville gi han kur, heller da se det over helga;) øret virka fint nå sa han, verre m halsen, som var rød/irritert..men ekke rart m de nye lydene han har begynt å lage, for de må skjære i halsen hans...hehe;)

Back
Topp