Hva er galt med zinksalve og babypudder?

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Hva er galt med zinksalve og babypudder?
Det har jo alle brukt i alle år og det selges overalt?
 
Virker sånn, blir jo frarådet overalt.
vi bruker babypudder om baby er klam feks. Eller innotyl og bepanten.
Men hvorfor frarådes sinksalve og babypudder i alle forum og grupper?:dontknow
 
Virker sånn, blir jo frarådet overalt.
vi bruker babypudder om baby er klam feks. Eller innotyl og bepanten.
Men hvorfor frarådes sinksalve og babypudder i alle forum og grupper?:dontknow
Sinksalve svir dersom huden er sår. Babypulver skal ikke brukes på skadet hud står det på apoteket sine sider, så kan bare brukes forebyggende. Det er vel også like godt som potetmel, bare mye dyrere?
 
Personlig førsøker jeg å unngå kremer med for mye stoffer. Ærlig by Walle og Symre har gode kremer som er fettbaserte. Brukte dunk på dunk med Canoderm på mellomste, men talgkrem funker like bra og er bedre for huden (min erfaring) :)

Talkumpulver etc er vel ikke anbefalt fordi det kan inhaleres. «Talkum er ufarlig ved svelging, men kan gi lungeskader dersom barnet puster inn større mengder. Talkum består av svært små partikler som kan komme langt ned i lungene og forårsake betennelsesreaksjoner i lungevevet.» Fra Helse-Norge.
 

Bruk heller potetmel eller maisenna, og unngå at det blir inhalert. Talkum har i flere år blitt knyttet opp mot kreft, så ville unngått hyppig bruk. Jeg har tidligere lest at talkum KAN gjøre jentebarn sterile ved hyppig bruk, men dette finner jeg ikke igjen så kan ikke legge til noe kilde på det
 
Hvor har du dette fra? Eneste som roer barna mine når de er såre ved bleieskift, og bruker det selv når jeg blir sår ved diare.

Man kan jo reagere ulikt, men her er sinksalve helt genial hvis sår.
Jeg har prøvd det på meg selv, da jeg hadde sår hud på lårene etter jeg hadde gått langt. Det svei som bare søren! :laughing002 Måtte tørke av og bruke bephanten istedenfor :)
 
Back
Topp