hva er galt med dobbeltnavn?

OneOnOne

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Ser det er en del som ikke synes noe om to navn.
Og om ene barnet skal ha to navn, så må andre barna også ha to navn osv..
Hva er DIN grunn til at du synes dette?

liker dobbelt navn jeg. men synes ikke alle søsken må ha dobbelt navn. jeg synes det kommer ann på navnet.

Syns det er fint med dobbelt navn [:D] Syns ikke alle barna trenger å ha likt. Kan godt ha et barn med et dobbeltnavn og et uten. 

Ser ikke noe galt i dobbeltnavn. Men selv er jeg fan av det enkle. Også når det gjelder navn. Men skal det være dobbeltnavn, så synes jeg navnene skal klinge bra sammen.. ikke sånn at man får krøll på tunga når man sier navnet. Og ikke to lange navn. F.eks sånn som Jeanette-Benedicte[8D]

jeg har ikke ddobbeltnavn på mine... men vurderte det[:)]

jeg synes ikke noe om dobbeltnavn der begge navnene er lange, da må det være kort-lang... åsså må de ikke ende med de 3 samme bokstavene på slutten... [8D]

Vi ville ikke ha dobble navn til våre barn, fordi de har mitt etternavn som mellomnavn, og VI synst det blir mye med fire navn. Mannen har det, men han bruker jo ikke de to i midten, siden det blir så langt.

Hvis vi skulle hatt dobble navn til våre barn, skulle vi brukt begge deler. Vi ville ikke gi våre barn navn de ikke kom til å bruke i det daglige.

F.eks, så måtte jeg tenke meg om to ganger da jm brukte begge navnene til mannen min... Forstod jo ikke hvem hun snakket om[8D]

Liker ikke dobbeltnavn, men har ikke noe imot det slik egentlig. Men synes det blir over the top om man har dobbelt etternavn i tillegg...

Gutten min har dobbeltnavn, men vi bruker kun det ene.. Jeg har selv navn med bare 3 bokstaver, muligens derfor jeg ville han skulle ha to.. Alle mine barn kommer nok til å få dobbeltnavn..

(Min sønn heter forøvrig Audun Olai)

ORIGINAL: OneOnOne

Ser det er en del som ikke synes noe om to navn.
Og om ene barnet skal ha to navn, så må andre barna også ha to navn osv..
Hva er DIN grunn til at du synes dette?

Jeg synes sjeldent det er fint med dobbeltnavn. Det er fordi det ofte blir too much. Feks Linnea Viktoria (håper ikke noen har en datter som heter det).. Det er ikke stygt, men blir liksom litt mye. Og ofte har de to etternavn også, blir litt langt å mye. Smak og behag[:)]

Helt greit med dobbelt navn så lenge de passer sammen, men da synes jeg og de kun skal ha ett etternavn. Hvis ikke blir det så inmarri langt.

Har ingenting imot Dobbeltnavn eg.
Og eg mener heller ikke at då bør alle søskene ha dobbeltnavn [:)]

Broren min har et SJELDENT dobbeltnavn mens eg har et enkelt Topp10 navn fra det året jeg ble født [8D]

vi er forskjellige, sånn er det bare!! :) Jeg liker ett fornavn og ett etternavn. Enkelt og greit! :)
Har heller aldri skjønt de med dobbeltnavn som kun skal bruke det ene..

ORIGINAL: Apeloffen

Ser ikke noe galt i dobbeltnavn. Men selv er jeg fan av det enkle. Også når det gjelder navn. Men skal det være dobbeltnavn, så synes jeg navnene skal klinge bra sammen.. ikke sånn at man får krøll på tunga når man sier navnet. Og ikke to lange navn. F.eks sånn som Jeanette-Benedicte[8D]

Bare signerer her jeg [;)]

har aldri skjønt poenget når man kun bruker ett navn. Altså om begge navnene brukes OG at navnene klinger sammen og passer naturlig sammen, altså ikke er tungvindt å si så er det jo helt greit. Men å ha 2 navn der kun det ene brukes skjønner jeg ikke vitsen med, med mindre man er oppkalt med akkurat samme navn som en annen i familien eller har et veldig populært førstenavn, så er det greit å ha mellomnavn å skille mellom de 4 jentene med samme navn i klassen.

synes ikke søsken må ha samme antall navn.

Jeg syns man skal bruke de navnene man har og har man dobbelt navn som man bruker så syns jeg egentlig det er greit, men har aldri forstått dette med å ha navn som ikke skal brukes. Og det er jo ganske vanlig å gi barna flere navn, men man bruker bare det ene...

Jeg syns det er fint med dobbeltnavn, og var en selvfølge at jenta vår skulle ha det[:)]
Både jeg og sambo har dobbeltnavn (jeg bruker begge navnene, sambo bruker kun første) og så og si alle i begges familie har dobbeltnavn.

Får jeg flere barn, så blir det mest sannsynlig dobbeltnavn på de også, ikke fordi jeg føler jeg må, men fordi jeg syns det er fint[:)]

ORIGINAL: Burger

Jeg liker enkle korte navn. Og nå har barna mine to etternavn, så det er mer enn nok. Om man skal ha dobbeltnavn synes jeg det er penest med et kort navn først. Ala Ole Henrik, Pål Arthur, Eva Beate etc..Og at man sier begge navnene[:)]
enig

jeg liker lange "avanserte" navn også jeg da. men da må de stå alene.
blir for heavy med to kompliserte navn med flere enn 3 stavelser i hvert navn.

Ikke meg imot med dobbeltnavn, men har valgt å ikke ha det på mitt barn. Har selv to fornavn på 8 bokstaver og to etternavn på 5.
Bruker ett av hver, for det er sinnsykt tungvint.[:'(]

Vi er 5 søsken og eg om søstra har 1 navn mens de andre har to navn. Var alltid litt misunnelig på de med 2 navn når eg var mindre for de kunne velge om de brukte det ene eller det andre navnet(ja eg likte ikke navnet mitt[&o]) Er nok derfor eg har valgt å ha to navn på gutten min og kommer til å ha to navn på nestemann også[;)] Men her er det også bare ett etternavn!

Back
Topp