hva er forskjellen???

Jonathan`s mamma

Gift med forumet
hva er foskjellen på en epidural bedøvelse og en spinal????  veit man ikke kan få spinal under fødsel men ks.. men bare lurer. tok sist spinal pga ks, settes den på samme måte????

Spinal: de setter en sprøyte i ryggen og ferdig med det, så virker bedøvelsen et visst tidsrom
Epidural: De fester en slange til sprøyten så slangen sitter fast i ryggen og man får jevn tilførsel av bedøvelse, og man kan justere mengden opp og ned etter behov.

Sånn ca sånn er det tror jeg [8D]

ORIGINAL: Jonathan`s mamma

hva er foskjellen på en epidural bedøvelse og en spinal????  veit man ikke kan få spinal under fødsel men ks.. men bare lurer. tok sist spinal pga ks, settes den på samme måte????

Jeg fikk spinalbedøvelse under fødsel..[8|] så vidt jeg har skjønt varer den ikke like lenge som epidural og er ikke like sterk. Jeg fikk den fordi jeg hadde 9 cm åpning, og de var redd riene ville stoppe opp med epidural. Også mente de at det sikkert ikke var lenge igjen når det først åpnet seg :P

Jeg fikk epidural,men ble hastesnitt til slutt,og da bare skrudde de opp bedøvelse et par ganger.

ja man blir jo helt lam i nedre del, greier ikke røre beina el noe...skikkelig ekkelt.

men takk for svar[:D] ble litt klokere[8D]

ORIGINAL: Jonathan`s mamma

Feil,man kan få spinal under fødsel,det fikk nemlig jeg[:'(]

Jeg fikk spinal bedøvelse helt på slutten av fødselen,hadde takket nei til epidural tidligere i fødselen,men var utslitt etter rier i ett. Så jordmor bestemte at jeg måtte ha spinal-bedøvelse. Den ble satt i ryggen med sprøyte. Men det gikk galt i mitt tilfelle,da de satte en overdose,skulle ha 5 mg og fikk 50 i stedet[:o] Endte jo selvsagt i katastrofesnitt sekunder etterpå[:o] Til tross for så høy dose ble jeg lagt rett i narkose. Det var den verste opplevelsen jeg har vært borti[&o]

Back
Topp