Hva er forskjellen på:

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Kynnere, maserier og falske rier? Takker for oppklaring :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kynnere øver bare livmoren opp til fødsel og er ikke smertefulle. maserier og falske rier kan kjennes ut som vanlige rier, men tar seg ikke sterkt nok opp til å gå i fødsel. Er slik jeg ser/tolker det vertfall :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Mine kynnerer strammer magen, men er ikke vonde eller regelmessige. Maserier/ falske rier/ modningsrier ( alle samme ting) strammer også magen, men tar litt mer tak, kan være vonde, men trenger ikke være det. Stort sett ikke regelmessige ( kan være det) men de øker ikke i styrke, slik ekte rier gjør.

Jeg har mye maserier, og jm sa at med en gang de begynte å bli regelmessige og øke i styrke var det ekte rier....
Ble litt rotete forklart dette her, men håper det gir mening....

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jordmora sa til meg at når kynnerene blir vonde og varer lenger, dabber av, også på'n igjen - så er det rier :p så jeg venter på å få kynnere som gjør Kjempevondt :P
Såå jeg ser sånn her på det:
Kynner: stram og hard mage
Sterkere kynner er når jeg får samme følelse som ved mensenkramper
Også tenker jeg at når de menskrampe-kynnerne blir vonde og varer og kommer til og fra regelmessig, da ringer jeg føden :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Ordenklig rier er skikkelige mageknip tak i over hele magen , ryggen og underlivet. Alt annet er bare øvelse til de store. Bare plagsomt spør du meg :)

Jeg fikk maserier da vannet gikk med vesla. De var så intense at føden trodde det kom til å bli en styrtfødsel. Haha, men der tok dem feil, vesla kom nesten 50 timer senere:p
Fikk også voldsomme maserier hver gang modningsgelen ble satt. Utrolig slitsomme, da man ikke får hentet seg inn i det hele tatt.

Kynnere; magen blir stram, men er ikke vondt eller ubehagelig. Starter øverst i magen og går nedover.
Maserier; magen blir stram, kan føles ubehagelig, jeg blir ofte kortpustet. Kan komme delvis regelmessig for så å dabbet av igjen.
Rier; magen strammer seg regelmessig, kommer i tak i mage/korsrygg, starter nederst i magen og kan gå litt opp i magen.

Back
Topp