`Hva er forskjellen på laks og ørret?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Sånn konsistensmessig

Har aldri smakt det.. og tenkte å prøve.. skal steke de..

Hvem er best? Jeg vil ha en av de som strimler seg når man skjærer i den.. om du skjønner?[8D][:)]

Og får man kjøpt disse fiskene uten skinn? tenker da på de frosne,...

Ørret har masse småbein, men den er ikke så feit. Jeg liker ørret bedre enn laks da det kan smake litt rart av og til.

personlig syns jeg laksen er mer fettete en ørreten...

Jeg har inntrykk av at laksen er fetere, ellers er det vel ikke så mye forskjell

Ørret er bedre[8D][:D] Den er tørrere og man unngår den transmaken som laks av og til kan ha[;)][:D]

Jeg synes laks er best å steke (laksefilet) og ørret er best i ovnen !!

Så da er ørrest best da? Den er rosa sant? Og trimler seg... når man skjærer i den?

Får man ikke kjøpt fryst laks uten ben?

ORIGINAL: Fridasinmamma

Så da er ørrest best da? Den er rosa sant? Og trimler seg... når man skjærer i den?

Får man ikke kjøpt fryst laks uten ben?

Må revurdere svaret mitt... tenkte hel fisk i ovnen. For da er ørret best!![;)] Men skal du steke den, er jeg enig med de over at da er fryselaksen kjempegod!!![:D]

Man får kjøpt både laks og ørret benfri[:)]
Laks er feitere og derfor saftigere enn ørret, jeg liker begge deler. NAM[:D]

Ørret er godt...om man legger det e mjølblanding først og steker på panne...YUM[:D]

De detter av skinnet uansett......det er bare bra at det er skinn på mens de stekes for da holder de sammen.....[:D]

Både laks og ørret selges uten skinn ja. Jeg elsker kokt eller ovnsbakt laks, men blir helt kvalm det øyeblikket laks slippes på en stekepanne. Synes stekt laks har en veldig spesiell lukt og smak. Ørret derimot kan jeg godt spise stekt eller grillet, så for meg kan ikke de to fiskene sammenlignes.

Back
Topp