Hva er forskjellen på kynnere og maserier?

SoloR

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Jeg har hatt kynnere siden uke 11, og da har magen kun blitt hard også har det forsvunnet etter litt. Nå de siste ukene om nettene etter jeg har vært på jobb (studerer, så jobber kun onsdags- og fredagskveldene på en fritidsklubb) har jeg våknet av at magen har vært steinhard, strammet seg skikkelig og det har vært småvondt, pluss mensenmurringer i ryggen. Det har ikke gått over slik som kynnere pleier og gå over, enten ved bevegelse eller å slappe av. 

Det har holdt på en liten stund med stramming og murringer også har det sluppet taket og kommet igjen en liten stund etter.

Er dette maserier? Eller er det bare kraftige kynnere? 
Skal til legen på tirsdag, så får vel en forklaring der, hvis han lar meg slippe til....
 
Det hørtes veldig ut som maserier/begynnende premature rier for meg..
Tror nok det kan være lurt å sjekke ut hvis det fortsetter, i tilfelle det påvirkes nedentil..
:)
 
Jeg vet ikke.
Jeg har hatt både kynnere, maserier og rier (forrige gang) men jeg vet fortsatt ikke hva som var hva. Så jeg er ikke en av dem som mener at  du VET når det er alvor....
 
En ting er i allefall sikkert. Hvis det er rier så vil det bare øke på i styrke og bli regelmessig. Jeg går med kraftige tak som gjør vondt i korsryggen og av og til fremme (hvis jeg ligger gjør det vondt fremme også). De kan komme alt fra 4 ganger i timen til en gang hver tredje time. Gjør like vondt som tidlige rier men kommer ikke regelmessig. Så jeg har konkludert med at det ikke er rier. Skal til JM i morgen så tenkte hun kunne få ta en sjekk :))
 
Fikk kynnere i uke 20 sist gang, maserier 7 uker før termin, 5 uker før han ble født! Når eg hadde kynnere så strammet magen seg og ble steinhard og de var veldig ubehaglige. Av og til litt lett pust!
Maseriene var vonde med menssmerter, nedpress, murring og tok i ryggen også!
Eg viste ikke at eg hadde rier før det kom litt slim og blod og eg gikk i dusjen og de ikke gidde seg! Først da skjønte eg at det va i gang!
I begynnelsen var de like vonde men smertene bygde seg opp, tok samme plassene!
Mine rier ble aldri regelmessige!
Denne gangen har eg hatt kynnere siden uke 7 og har hatt maserier i 3 uker allerede, merker de blir vondere og vondere for hver uke! Så eg hopper ofte i dusjen for å se om de roer seg :)
 
I følge min lærer er det vitsnok ikke noe som heter maserier. Enten er det sterke og ubehagelige kynnere, eller så er det uregelmessige rier. Hvis de ikke har noen effekt, så vil det vel kalles vonde kynnere.
Men jeg er litt usikker på min personlige mening da ;)
 
Back
Topp