Hva er forskjellen mellom aircondition..

Rita Lind

Elsker forumet
.. og klima-anlegg.. ?

Har sett ut en bil med aircondition og det er vel ok med tanke på at jeg aldri har hatt noe slik i en bil før.. [8D]

klima anlegg er regulerende.. aircondition er bare kald luft..
altså, aircondition kan fort bli skummelt om sommern når det er varmt ute og kjølig i bilen, mens klimaanlegget regulerer jo, så det er mye bedre

Men jeg har jo aircondition her hjemme og den kan jeg regulere.. så de i bilene kan ikke reguleres - kun hvis det er klima-anlegg..
Ok, takk for svar. Da har jeg skjønt forskjellen på disse to i biler[:D][:)].

ORIGINAL: *Super Mario*

Men jeg har jo aircondition her hjemme og den kan jeg regulere.. så de i bilene kan ikke reguleres - kun hvis det er klima-anlegg..

ja, det er det som er forskjellen i bil [;)] klimaanlegg er jo uten tvil det beste, men mange klarer seg jo greit med ac også så [:)]

ORIGINAL: inamaria

klima anlegg er regulerende.. aircondition er bare kald luft..
altså, aircondition kan fort bli skummelt om sommern når det er varmt ute og kjølig i bilen, mens klimaanlegget regulerer jo, så det er mye bedre

Det er vel omvendt? Klimaanlegg var jo det alle bilene hadde før det ble vanlig med aircondition. [8D] Nyere biler har vel stort sett aircondition.

ja, det er det som er forskjellen i bil [;)] klimaanlegg er jo uten tvil det beste, men mange klarer seg jo greit med ac også så [:)]

Men i bilen her så er det en knapp/dreieknapp som det står tall fra 15 - 25 på.. fra blått til rødt.. er ikke det da klima..? Det står aircondition i salgsoppgaven serru.. [:D]

Men i bilen her så er det en knapp/dreieknapp som det står tall fra 15 - 25 på.. fra blått til rødt.. er ikke det da klima..? Det står aircondition i salgsoppgaven serru.. [:D]

Nyere biler har jo begge deler. Mens eldre bare har klimaanlegg.

ORIGINAL: 999

Nyere biler har jo begge deler. Mens eldre bare har klimaanlegg.

Dette er en 2005 modell Outlander.. ser ofte i annonser at det står både klima og airc. Men denne skulle visstnok bare ha aircondition..

Klima og ac er det samme.

Det hat bare blitt sån at mange sier ac om klima, og klima om automatisk klima[8D]
Så, må du regulere manuelt - ac (eller klima egentlig på norsk[;)])
Automatisk - klima. (eller naturlig nok: automatisk klima)

ORIGINAL: smartass

Klima og ac er det samme.

Det hat bare blitt sån at mange sier ac om klima, og klima om automatisk klima[8D]
Så, må du regulere manuelt - ac (eller klima egentlig på norsk[;)])
Automatisk - klima. (eller naturlig nok: automatisk klima)

Tror jeg datt av her etter eller annet sted.. [:D][:D][8D]

Men uansett - det skal bli deilig å kjøre min første bil med AC/Klima..

Haha, jeg som forklarte det så enkelt[:-][X(]

Men jaaa det blir nok fantastisk!![:D]

Vi kjørte en gang gjennom hele europa og tyrkia på langs i juni og juli, mens det var hetebølge, uten klima...[:o]

ORIGINAL: smartass

Haha, jeg som forklarte det så enkelt[:-][X(]

Men jaaa det blir nok fantastisk!![:D]

Vi kjørte en gang gjennom hele europa og tyrkia på langs i juni og juli, mens det var hetebølge, uten klima...[:o]

Stakkars - skjønte den omsider.. [:D][:D][8D]

Ja, da setter man ekstra stor pris på klima/ac !! Gleder meg til sommerturer med behageligere temp. inne i bilen! Det gjør noe med humøret også - både på oss voksne og ikke minst barna!![:D]

Back
Topp