Hva er forskjellen? *grøt*

LineMerethe

Gift med forumet
Hva er forskjellen på vanlig grøt og god natt grøt?[:-] Metter god natt grøten mer?

her i huset gjør den iallefall det! etter vi begynte med den sover han så å si hele netter! *bankibordet* det gjorde han iallefall ikke før det!!! men vet ikke om det er tilfeldig eller at den faktisk metter litt mer [:)]

Hehe, Ja om den gjør det er vell det store spørsmålet. Har gitt den 2 dager nå, så får vell gi den litt mer tid[8D]

Er det den fra Nestle det er snakk om? Den gule pakken?
Eller er det sånne glass med god natt grøt?

Har prøvd den gule fra Nestle, og den falt ikke i smak her.. Skjønner jeg godt, for den smaker jo papp!

Den koster dobbelt så mye, det er vel den eneste forskjellen vi har merket her i huset [;)]

Ifølge innholdsfortegnelsen inneholder de nesten nøyaktig det samme, bortsett fra at den ene har 1 kcal mer enn den andre...

ORIGINAL: Hybelkaninen

Den koster dobbelt så mye, det er vel den eneste forskjellen vi har merket her i huset [;)]

Ifølge innholdsfortegnelsen inneholder de nesten nøyaktig det samme, bortsett fra at den ene har 1 kcal mer enn den andre...

Her koster den akkuratt det samme[:-]

ORIGINAL: LineMerethe

ORIGINAL: Hybelkaninen

Her koster den akkuratt det samme[:-]

Huh, på Rema hos oss koster den rundt 30kr, mens den andre koster rundt 15kr...

Her koster begge 28[8|]

Vi bruker nestle sin 6mnd havre og hvete grøt, koster 7kr for en pakke. Hun sover rundt, så da bruker jeg ikke 30kr for å kjøpe en pakke god natt grøt, er jo ikke noe spesielt med grøten annet enn at det står god natt på den og derfor dyrere[8D]

De har god morgen grøt her også, den er også dyrere enn resten..

Sniker litt fra april. Sammenlignet innholdet i de to grøtene (vanlig havregrøt med aprikos og banan og god natt fra nestle), var så godt som identisk innhold i de. Kan ikke tenkt meg at det kan ho noe å si... [:D]

jeg leste på pakken og det er bare mer jern og slikt i ikke no mer mat på en måte så helt samme greia uten smak "/

ORIGINAL: Kattejenta

Sniker litt fra april. Sammenlignet innholdet i de to grøtene (vanlig havregrøt med aprikos og banan og god natt fra nestle), var så godt som identisk innhold i de. Kan ikke tenkt meg at det kan ho noe å si... [:D]

Ikke de grøtene hun sammenlikner, grøt med tilsatt frukt er ikke like bra som de uten. Mye mer sukker, bedre å tilsette smak selv fra fersk/kokt frukt/grønt...

Test av grøt - http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article416541.ece

Det er Havregrøt Naturell God Natt og Hvetegrøt Havre jeg sammenlikner i hvertfall, lik grøt, bortsett fra navn og pris. (Minimal forskjell, type 4,5 gram protein i den ene og 4,8 gram i den andre, faktisk mer hvete/havre i den vanlige i forhold til God Natt grøten)

ORIGINAL: vannmann_81

Trodde det var litt mer havre i godnattgrøten? 

Ja d trodde jeg og.. Har kjøpt den i dag bare for å prøve den ut [:D][:D]

ORIGINAL: vannmann_81

Trodde det var litt mer havre i godnattgrøten? 

http://www.nestlebaby.com/no/baby_nutrition/products/product_detail.htm?stage=2&r=26&num=10&pci=0

http://www.nestlebaby.com/no/baby_nutrition/products/product_detail.htm?stage=2&r=26&num=10&pci=1

Mulig det, men i Hvete/Havregrøt er det 56% mel, i God Natt er det 45%... Så er nok mer havre i God Natt, men mer mel til sammen i den vanlige...

i den "vanlige" er det hvete og havre, mens  i god nattgrøten er det bare havre. havre holder dem mett lengre.

Back
Topp