Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: leonorasmamma
En sikker forskjell som jeg vet om er at vernepleierne ikke kan jobbe på sykehuset. de har ikke den kompetansen til å kunne gi infusjoner osv.. Det var iallefall det noen vernepleierstudenter sa til meg..
ORIGINAL: nancy drew
En sikker forskjell som jeg vet om er at vernepleierne ikke kan jobbe på sykehuset. de har ikke den kompetansen til å kunne gi infusjoner osv.. Det var iallefall det noen vernepleierstudenter sa til meg..
jeg kan ikke sette medisin direkte i blod, og kan heller ikke sette veneflon ol... men er det satt kan jeg justere på pumpen... men nei jeg syns ikke vernepleiere har noe på sykehus å gjøre med mindre det er psykriatisk post. Om det er den type jobb man vil ha bør man bli sykepleier...
ORIGINAL: Hilly77
ORIGINAL: nancy drew
jeg kan ikke sette medisin direkte i blod, og kan heller ikke sette veneflon ol... men er det satt kan jeg justere på pumpen... men nei jeg syns ikke vernepleiere har noe på sykehus å gjøre med mindre det er psykriatisk post. Om det er den type jobb man vil ha bør man bli sykepleier...
jøss, jeg tror sterkt at de står nesten i lik linje med sykepleiere (men ikke helt )... Våre vernepleiere kunne dosere medisiner (uitfra legens resept), sette injeksoner SC (subkutant ) og sette på sprøyte..
ORIGINAL: Michlooo
Jeg går 2.året på vpl nå, og jeg har hatt opplæring i alt det samme som en sykepleier. vi har akkurat samme pensum som spl når det gjelder å gi medisiner og injeksjoner, og infusjoner. så vpl og spl er likestilt på dette området. spl har mer læring om kropp og sykdom, men vi har likt pensum på medisin og slikt..