Hva er forskjell på digitale eggløsningstester?

Linda4

Blir kjent med forumet
Ettersom jeg har forstått er det to digitale clearblue eggløsningstester. (Tror det finnes en til som er mer avansert,her snakker jeg om de vanlige digitale)
Den ene test typen viser kun smil ansikt som står stille. Da får man ikke opp blinkende ansikt slik som den andre som viser to "typer" altså et blinkende og et ansikt som står stille. Når det blinker så er eggløsning på vei på en måte, og når ansikt står stille så er man på selve eggløsningsdagen. Det jeg lurer på er de andre testene som ikke har denne funksjonen med blinkende smil, viser den da på en måte fra dine mest fertile dager slik de testene med blinkene fjes gjør? For på de testene med blinkende smile ansikt får man litt mer detaljert info.Håper dere forstår det jeg prøver å spørre om her?☺️

Ettersom jeg har forstått er det to digitale clearblue eggløsningstester. (Tror det finnes en til som er mer avansert,her snakker jeg om de vanlige digitale)
Den ene test typen viser kun smil ansikt som står stille. Da får man ikke opp blinkende ansikt slik som den andre som viser to "typer" altså et blinkende og et ansikt som står stille. Når det blinker så er eggløsning på vei på en måte, og når ansikt står stille så er man på selve eggløsningsdagen. Det jeg lurer på er de andre testene som ikke har denne funksjonen med blinkende smil, viser den da på en måte fra dine mest fertile dager slik de testene med blinkene fjes gjør? For på de testene med blinkende smile ansikt får man litt mer detaljert info.Håper dere forstår det jeg prøver å spørre om her?☺️
Clearblue lilla pakke: den viser når det er økning i østrogen som skjer rett før eggløsning. Det vil si at når digitale testen merker det er østrogen i urin, vil det komme blinkende smilefjes (høy sjanse). Når det er hormonet LH i urin så vil den få smilefjes som blir der i 2 døgn fra du tok testen (maks sjanse). Da er du mest fertil, altså eggløsningsdagen (egget slipper om 1-2 dager.
IMG_7544.jpeg

Clear blue Rosa pakke: den viser ikke økning i østrogen. Så den vil kun vise sirkel når du ikke har eggløsning (lav sjanse) og smilefjes når du har eggløsning (maks sjanse). Motsatt til den lilla, så blir ikke smilefjeset der i 2 døgn. Den vil forsvinne etter så så lenge.
IMG_7543.jpeg

Når du spør om de viser MER fertile dager, det er vanskelig å si, men dagene før LH toppen er jo også aktuelle, da sædcellene lever en stund.

Den rosa slår bare ut på høyt LH, altså vil du ha eggløsning om en dag eller så etterpå (umulig å si akkurat når). Den lilla vil slå først når østrogenstigningen er høy nok, det skjer et par dager før lh stiger. Østrogen er det som gir deg eggløsningsslim blant annet. Så slår den igjen ut når LH peaker. Så jo, på et vis viser den jo mer fertile dager, men på den andre siden er det litt ulikt hvor lenge man har østrogenstigning før LH peaker. Noen har det mange dager, andre få dager. Hos noen plukker den det ikke opp og hopper rett på LH stigningen har jeg sett i IKM gruppene her. Ulempen med disse er at det kan dra ut, og da blir det dyrt :bag: :hilarious: Men om penger ikke er et issue så kjør på. Du mistet også kontrollen på "om du nærmer deg" (på strimler ser man ofte de blir litt sterkere i dagene før det blir positivt), men for noen er det godt å slippe vite. Andre synes det er vanskelig å ikke vite.

Back
Topp