Hva er forkjellen mellom ivf og icsi

Mervis

Flørter med forumet
Hei hei jeg lurer virkelig på hva r forkjellen mellom ivf og icsi?prøvde og finne litt ut av dem men klarte ikke å finne veldig mye som hjelpa meg?
 
Jeg skal til samtale med min gyn angående hva vi skal prøve og vil vite mest mulig ut av de forkjllige metodene som kan hjelpe son at jeg kan spørre mest mulig og ta den riktig avgjørelsen på hva som skal gjøres....[8|]
 
ORIGINAL: Nesing

Det eneste som skiller ICSI fra IVF, er at ved ICSI hjelper man én enkelt sædcelle inn i egget ved å legge en kanyle inn i egget og sprøyte sædcellen inn. Dette brukes i de tilfellene der mannen har dårlig sædkvalitet, og er dermed ikke noe du velger selv. Behandlingen ellers er heeeelt lik! [:)][;)]

 
jeg lærer stadig noe nytt av deg jeg Nesing....den forskjellen visste jeg faktisk ikke. Men mannen min har o veldig dårlig sædkvalitet, men de få han har er det "futt" i. Er det grunnen til at vi har fått IVF og ikke ICSI da?
For TESA er vel når de på en måte "opererer" ut sædcellene, eller?
Så utrolig lite jeg veit om dette her. Har jo bare konsentrert meg om IVF.
 
Foresten, Lykke til Mervis! Du får sikkert den behandlingen som passer best for deg/dere. Spennende tider i møte for deg!
 
Back
Topp