Hva er for mye trening?

Lone1990

Forelsket i forumet
Hei,

Jeg trener en del fortiden når vi prøver å bli gravid.
Har meldt meg på mitt første halvmaraton som er nå rett før sommeren, men hver mnd rundt luealfasen så blir jeg småredd for at jeg ødelegge sjansen for å bli gravid.

Grunnen for at jeg også valgte å melde meg på et løp, var for å prøve å ha tankene på noe annet under prøveperioden, men så kommer luteal tiden og jeg friker ut hver gang :laughing002 Jeg trener vel normalt 4 ganger i uken, både rolig og moderat.

Er det en grunn for å bekymre seg? Og hva er for mye trening? :shy:

Hva tenker dere? :)

4 ganger moderat er vel ikke farlig? :) er vel mer veldig tunge økter og tung løfting som kan være uheldig..? Tror jeg :hilarious:

Hei,

Har meldt meg på mitt første halvmaraton som er nå rett før sommeren, men hver mnd rundt luealfasen så blir jeg småredd for at jeg ødelegge sjansen for å bli gravid.

Grunnen for at jeg også valgte å melde meg på et løp, var for å prøve å ha tankene på noe annet under prøveperioden, men så kommer luteal tiden og jeg friker ut hver gang :laughing002 Jeg trener vel normalt 4 ganger i uken, både rolig og moderat.

Hvis du er vant til å trene ville jeg ikke bekymret meg et sekund! :joyful: Hadde PT i svangerskapet, og vi trente ganske likt som jeg gjorde før svangerskap, helt til 3. Trimester. Gjorde bare noen justeringer og var forsiktig med knebøy :love017 Trening er jo bra for blodsirkulasjonen, så ville ikke tenkt på det med mindre du har spesifikt fått forbud av helsepersonell ellernoe :hilarious::hilarious:

Halvmaraton er helt innenfor, spesielt hvis du er vant med å jogge. Tren i vei!

"Mye trening" rammer b.a. profesjonelle idrettsutøvere, der man kan i noen ekstreme tilfeller miste menstruasjonen. Jeg hadde en betjent som pleide å jogge 20 kilometer hver dag. Tror det er for mye trening. :smiley-ashamed004

Hei,

Tren som vanlig. Er du vandt til å løfte tungt, løft tungt. Er du vandt til å løpe en mil hver dag, løp en mil hver dag.

Det man ikke skal gjøre er å starte med en ny treningsform man ikke er vandt til. Har man f eks aldri løpt ei mil, da starter man ikke med det nå.

Har snakket med flere leger og i tillegg vært igjennom IVF, så hatt et par diskusjoner ang dette

Okei, takk for svar!
Nei løper hverken 1 eller 2 mil om dagen her nei :laughing001 Men da skal jeg prøve å slappe litt mer av rundt det, så krysse fingra for det fortsatt ordner seg :) Syns bare det er litt vanskelig med «hva er for mye» liksom. Nå har jeg aldri løpt halvmaraton før, men løper som regel mellom 20/25 km i uken ellers så!

Fortsett som du er vant til; og kjenn på egne begrensninger. Trenger ikke pushe deg rett forbi egen grense etter du får positiv test, men å trene slik du er vant til, det skal gå helt fint.

Back
Topp