Hva er for lav temp. på soverommet?

LilleguttLillejentå

Elsker forumet
Hva reknes for for kaldt å sove i på et barnerom?
De siste dagene har tempen vist 14-13 grader på kvelden når vi legger ungene og 12-13 på morgenen.
Men idag var den på 10 grader når vi sto oppp!
Det mener jeg er hakket for kaldt! Brrrr..
Heldigvis lå Lillejentå på lammeskinn i ullpysj, i pose med vinterdyne på.
Lillegutt ( som er veldig varm av seg ) lå på fake saueskinn, i ullpysj og med vinterdyne.

Hva temp har deres barn på soverommet?

I natt var der 12 grader. Han sover i ullpysj, ligger på lammeskinn og har vanlig dyne med flanell sengesett på [:)] Passelig det syns jeg.. Har ikke ovn på og heller ikke noe vindu oppe. 

Er rundt 18 på rommet til Emilie. Hun sparket av seg dyna, kler av seg sånne soveposer, så nå har vi gitt opp. Da har vi det heller varmt på rommet hennes, så får hun ligge uten dyne...

[8|]Nja... Den morgenen vannkoppen hans på nattbordet var bunnfryst var det vel i overkant kaldt på rommet hans...
Han hadde ullpysj og helt ny vinterdundyne - og var god og varm,bortsett fra på nesa[:D]. Vi sover alltid med vinduene oppe ,uansett tempratur. (Har alltid gjort det selv også ,og siden jeg er Lillehammring så er jo ikke kulde ukjent liksom[8D]) Jeg lukker soveromsvinduene når jeg står opp,og setter på varme på rommet da.

Her fryser vi alle om det er under 19 grader. Vi alle har helårs dyne. Knøtten ligger i ull pysj og på lammeskinn. Men han skarker av seg dyna inni mellom.

Leiligheten her er nok ikke skikkelig isolert [:'(] Så her er iskladt, snuppa er isklad på beina og armene om morningene, stakkars. Har ullskinn og god dundyne pluss flece teppe i senga hennes. Skal kjøpe temperaturmåler å sjekke tempe om morningene. Det er så vidt eg klarer å gå ut av senga [&o]

19 grader er iallefall altfor varmt...

Aner ikke hvilken temp det er på rommet vårt, men er vel sikkert rundt 12-13 grader vil jeg tro... ikke sunt å ligge på et varmt soverom, men noen liker det....

Jeg syns det er altfor varmt med 18grader på rommet jeg, må ha rundt 13-15 grader.

Vi har ca 19 grader på soverommet. Syns det er akkurat passe[:)]

ORIGINAL: Lillesnille

19 grader er iallefall altfor varmt...

Aner ikke hvilken temp det er på rommet vårt, men er vel sikkert rundt 12-13 grader vil jeg tro... ikke sunt å ligge på et varmt soverom, men noen liker det....

ORIGINAL: RobinHood

20 grader på soverommet??? Herregud er dere ikke tette i nesa når dere våkner???

Vi har det kaldt, ikke noe varmovn og vannflaskene fryser, de som står nær vinduet! Her er det mellom 10 og 20 minus, og vi har ikke ovn og vi har vindu oppe. Iskaldt, men sover fryktelig godt og er friske og raske.

Sønnen har en ovn som står på 12 grader tror jeg, men det er nok litt mindre enn det. Han sover i bomullsnattis, sånn sovepose fra HM og med vanlig termodyne. God og varm, bortsett fra litt kald på hendene om han har stått i 5 min før vi kommer inn.

grunnen til at det er 20 grader på soverommet er fordi rommet er så sårlig isolert og det er gamle vinduer, så mye av varmen går ut. Så kan si det sånn at varmen synker da ned til 17-18 !

Godt å se at det er flere som har det kaldt på soverommet om natta. Her blir det rundt 13 grader om natta. Folk driver jo å kjefter på meg fordi jeg har det kaldt[8|] Men jeg syns det er passelig og alle sammen sover kjempe godt=) Ingen som ligger og fryser.

Jeg blir jo helt tett og sløv om jeg sover på rom med over 18 grader. Nå er vi friske og gode når vi våkner[:)]

De sier det bør ikke være under 16 grader på barnerommet så det er det jeg forholder meg til. Selv liker jeg det kaldere. Sambo ligger med dyne, ullteppe og "pelsteppe".. mens jeg ligger med sommerdyne og koser meg[8D]

hvorfor er det ikke sunt at det er varmt på et soverom men ikke noe problem å være i en varm stue når man er våken??

Dessverre sovner jeg ikke hvis det er kaldt på et rom og det er nok noe galt med meg for jeg må ha 25 grader på soverommet om natten i tillegg til elektrisk tepp:(
Kun når det er over 20 varmegrader UTE at jeg har vinduet oppe.
har prøvd med ulllklær osv men bare våkner av at jeg rister av kulde og ikke sovner.

MEn har jo hørt at det IKKE er sunt å ha det varmt på et soverom. Det skal være svalt å kjølig.
Jeg passer på at det er 17-18 grader ALLTID på barnas rom..har jo lest at for eks spebarn skal ha ca 18 grader på soverommet.
Og da føles det k k k kkkaldt på rommet. hehehe. Men mine barn sover godt altså.

vi har 18/19 grader på rommet hans. Sånn ca samme hos oss[:)]

Snuppa har mellom 5-8 grader på soverommet og er god og varm. Ligger i ullpysj på saueskinn og dyndyna si. Men hun er veldig varm av seg.[:)]

Så lenge man sover godt og hverken fryser eller svetter i overkant mye, så er det ingen helsemessig grunn til å holde temperaturen høy eller lav. Gjør som dere vil...

Unntaket er for nyfødte barn - for dem anbefales det at temperaturen ligger på rundt 16 grader på soverommet.

For meg... 19-20...
Og 18-19 er hakket for kaldt for Tiril. Sover i ullpysj.. og thats it.
Ho takler ikke dyne.

17- 18 på på rommet til minstesnppa, ovenen står på og vinduet bittelitt på gløtt..
størstesnuppa og soverrommet vårt vet jeg ikke.. men kan tenke meg 14 grader eller no.. lufter før vi legger oss og har sjelden varmeovenen på [;)]

Back
Topp