Hva er ferie for dere?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Man skal ha fri, så gjør man aktiviteter man liker :D:D
Trenger ikke reise, men når vi ferierer hjemme er det ekstra viktig med planlegging sånn at man faktisk kommer seg ut å får noe ut av ferien :D

Ferie betyr fri sammen med ungene:) Er vi heldige får vi med samboer'n på å ta seg fri også:P
Trenger ikke reise no sted, men ha late morgener og masse tid til å være sammen! På godt og vondt(søskenkjærlighet er vakkert hehe)! Og lange kvelder:)
Vi pleier som regel å reise litt, men er ikke no jeg MÅ for at det skal være ferie:)

Fri og fint vær til å være masse ute :)

Fri og det å tilbringe tid sammen, gjøre ting som passer frøkna og bare nyte dagene :)

For meg som går hjemmme hele dagen, hver dag, så er det og reise vekk med mann og barn. Ferie er avslapping og forandring, så og bare være hjemme funker dårlig for meg. Men vi er selvfølgelig mye hjemme i feriene alikevel, for de andre trenger det av og til, som er i jobb og går på skole. (Jeg hadde nok ikke trengt og reise vekk hvis jeg var i jobb/skole/ett eller annet til vanlig.)

Alle tre ha fri og være sammen (fire inkludert lillesøster selvfølgelig)

At familien har fri sammen, og at vi gjør masse morsomme aktiviteter sammen. Jeg har aldri forstått vitsen med avslappende ferier, det passer bare ikke for meg.

Jeg tenker at når man er hjemme har man fri, men ferie inneholder reise :p Vi har lang ferie siden jeg er lærer, så vi blir en del hjemme, men har oss noen turer også. Trenger ikke reise så langt for min del, men bytte omgivelser, slappe av og finne på mye morro.

I fjor var vi en uke I Spania, og en uke I Danmark, men i år blir det litt rundt om i Norge. Begynner med hyttetur og en tur til badeland neste helg :)

Ha fri sammen med snuppa og min kjære en annen plass en hjemme. Trenger ikke dra lenger enn til besteforeldrene, men godt å "bytte hus" litt:)

Fri ilag, slik at vi kan være sammen hele familien:) blir ikke mye ferie ilag I år, kun en helgetur til gol, men den gleder vi oss max til, både foreldre og barn:)

Ferie er når vi har fri sammen og kan bruke tiden til å kose oss sammen. Det er litt ekstra ferie når vi ikke er hjemme, for hjemme er det alltid noe som må gjøres. Spiller ingen rolle om vi er på hytta til foreldrene mine 45 min hjemmenfra eller om vi er på et annet kontinent, det er tiden sammen som er viktig. :)

Når man har fri sammen og kan kose seg ilag med hele familien og slekten og gjøre ting man ikke alltid har tid til i hverdagen :)

Fri, være med familien min <3

Det er litt vanskelig å svare på. Neste uke skal jeg og barna med fly til storbritannia for å treffe slekt og familie. Føler mer at jeg er på besøk, enn at jeg er på ferie.

Jeg er på ferie når jeg kan gjøre hva jeg vil, når jeg vil, uten å måtte ta hensyn til de rundt meg. Feks hvis jeg spontant kan dra på stranda, uten å avtale med andre om det passer for dem, da er det ferie for meg. Da slapper jeg heeelt av.

Så med andre ord, så lenge barna er med, eller familie er innblandet, så er det ikke ferie. Men jeg koser meg for det om, selv om det bare blir på en annen måte.

Jeg elsker å ha fri med mann og barn. Å nyte late morgener og la dagene gå på barnas premisser er helt fantastisk!

Når det er sagt: ordentlig ferie blir det bare når vi er sammen med besteforeldre. Barna koser seg og jeg og mannen min får pleiet hverandre og søvnbehohet. Derfor har vi en uke med min familie og en uke med hans, og fire uker utenom det. Jeg bare elsker sommerferie :D

Når en kan nyte lange gode sommerdager, dra ut på hytten med båt og fiske, grille og bare kose seg! Også må en ha liten tur for og komme seg bort fra alle plikter hjemme!:)

Slapper best av på hytta når jeg vet det ikke noe jeg burde gjort hjemme

Back
Topp