Hva er favorittlekene til barnet ditt? (1-3 år)

2åringen liker best
Puslespill med ordentlig biter (likte knottepuslespill før, men nå føler hun seg for stor til det, haha)
Teservise/lekemat/lekekjeler
Duplo
Klosser/kapla
Tusj, blyant og maling
Dukker og dukkevogn, kosedyr
Liten ball
Leketunell/balanseleker
 
Lekeball
Dukke, bamser
Tegne
Lekekjøkkenet
Små figurer, feks av peppa gris, paw patrol.
Puslespill
Bygge tårn av klosser
Pop it figurer
Alt som lager lyd, feks trommer, fløyte osv.
Hun foretrekker mest å leke med oss, sisten og gjemsel, og gjemme seg under teppet for å skremme oss.
 
3åringen liker rollelek med figurer (mammagris og babygris, mammadinosaur og babydinosaur etc), leke med biler/kjøretøy, bygge med magneter, puslespill, tegne/klippe/lime/male, hoppe og herje, sykle, alt man gjør utendørs, spill som memo/barneyatzy, perling..
 
1-åringen liker best baller, biler, bøker, klosser, kjøkkenutstyr, sandkasselek, kosedyr/småfigurer og tegning.

3-åringen liker best barbiedukker/babydokke/kosedyr/småfigurer, kjøkkenutstyr, klosser, perling, plastelina, pusling, rollelek, tegning og vesker.

Begge liker gjemsel, herjing, løping og til en viss grad sykling (selv om ingen av dem får det til, haha) både ute og inne.
 
Ja kan vel legge til at alt som innebærer bajasaktivitet, bråk, løp og skrål kanskje er det som appellerer best til både 2 og 5-åring :hilarious: men de trenger ingen spesifikke leker for å få til det:blackeye:
 
1,5 åringen liker best bøker (alle vi har er nå ødelagte). Ellers går det i kjøkkenredskaper.... :hilarious: :hilarious:
 
Her liker jenta på snart 2 år mest :
Duplo
Magneter
Klosser
Biler + bilbane
Bøker :)

Av ute leker liker hun
Ball
Trampoline
Sykkel :)
 
1 åringen her liker best alt hun kan finne i kjøkkenskuffer :laughing002 Alle lekene har egentlig ligget i ro de siste par månedene. Om hun først leker med noe så er det for å lage musikk, så slår og trommer på ting. Også har hun blitt veldig glad i bøker for tiden, begynner endelig å kan lese noen bøker uten at hun prøver å rive de i stykker / spise de opp:happy:
 
3 år:
Paw patrol og brannman sam lekene
Puslespill
Tegne
Perle
Lage mat på lekekjøkken

For noen mnd siden var også duplo mye brukt.
Ute er det sykkel, klatrestativet, sandkasse og en hov som fenger mest
 
Minste min er 20 mnd og favorittleken er en bok med ulike dyr i. Den tviholder hun på hele dagen hjemme, og storkoser seg om hun får sitte på fanget og se gjennom den med enten oss foreldre eller søsken.
 
Straks 2 år;
Herjing (rutsjebane, hoppe fra høyder, løpe fra A til B, jakte/bli jaktet)
Leke med lekebiler (favoritten er biltransporter og brannbil)
Tegne/male
Være med og lage mat på kjøkkenet - dog ikke interessert i lekemat i eget lekekjøkken for øyeblikket
Kaste ball/spille fotball
Lek i sandkasse
Bygge med stableklosser
 
Hallo!
datteren min Mia fyller snart 3 år. Jeg trenger et råd. Hva kan du gi henne til bursdagen hennes? Det er så mange leker for barn i disse dager at jeg går meg vill. Takk skal du ha!
 
Last edited:
Back
Topp