Hva er en "grei" hobby for partneren din å ha?

Minerva

Forumet er livet
VIP
Ser at mange er veldig negative til dataspilling/annen type spilling som hobby.
Siden jeg er gamer selv, ser jeg nok mer positivt på den enn de fleste - innen rimelighetens grenser.
Jeg ville, dersom partneren prioriterte spilling foran meg/barn dag ut og dag inn, ikke akseptert det - men å bli litt "borte" i noen dager når et nytt spill kommer - DET skjønner jeg!

Er det hobbyer dere mener er "greie" og "akseptable" for en (vanligvis) mann å ha, eller er det KUN tidsbruken det kommer an på?
Ser jo at flere har partnere som bruker uhorvelig mye tid på bil, jakt, fiske, fotball osv, og ville nok faktisk hatt STØRRE problemer med det, siden dette er interesser jeg ikke deler og derfor ikke hadde hatt noe direkte utbytte av. (Jeg og eks-mannen spilte ofte data- og rollespill sammen, eller kunne SNAKKE om det siden vi hadde felles forståelse for emnet.)

Så, hva med deg - finnes det en "god" hobby å ofre tid på, eller er det ingenting annet enn familien og fellesskapet som er verdt å bruke tid på når barna er små? ;)

Her gÅr det i tv-spill, fotball pÅ tv og innebandy to ganger i uka. Jeg legger meg ikke opp i hvilke hobbyer han har sÅ lenge han setter familien fØrst:-)

Her spiller han ganske mye, men aldri før ungene har lagt seg. Tidligere var bil den store tingen, men etter at vi har fått barn så skjønner han selv at det må begrense seg, for det koster sinnsykt mye. Så lenge han ikke bruker opp all tid og penger på hobbyen sin så får han gjøre som han vil :)

Jeg er litt delt på temaet med spilling. Alle interesser bør jo være like mye verdt, så lenge man får noe ut av det. Og jeg tror jo man kan bli avhengig av det meste, man må bare klare å finne ut hva som er for mye, når det ikke lengre er bra eller påvirker resten av livet negativt.

Jeg liker å spille spill selv, så syns det er greit at sambo gjør det. Han fikk PS3 hos meg til jul.

Han spiller også poker, der er jeg mer reservert, for jeg har sett selv at det før har blitt litt løsluppent, overdrevent og i det hele tatt. Men jeg føler at han har blitt mye voksenere der nå, så han spiller kontrollert og ikke så mye på nett lengre, men regelmessig i klubb.

Så spiller han fotball også, som jeg syns er flott, men irriterende at han har faste tidspunkter hvor han ikke kan være hjemme, jeg syns han er så mye borte allerede, siden han jobber til tidligst 18.00 på ukedager, men det er jo bra at han får mosjon.

Sambo jakter og fisker. Store deler av sommer og høst går til jakt og fiske.
Synes det er en fin hobby :) fisketurer kan hele familien bli med på, om det er dagtid. Men jakt er vi ikke med på :) guttene blir nok med på småturer når de blir litt større :)

Han kan ha den hobbyen han vil så lenge det ikke går alt for mye utover familietid! Han skal også bidra hjemme med alt mulig så hadde ikke likt om han var for mye borte.

Min mann skrur bil, det han jobber med og gjør på fritiden, ellers har han ingen hobbyer faktisk og det er helt ok :)

Det er ikke opp til meg å velge hobbyene hans. For meg er det tidsbruken som er viktig- og hva som kan prioriteres.

Her er det fotball,han er trener,spiller med kompiser,ser det han kan av kamper,men familien kommer først:-)
Hadde ikke akseptert noe annet....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Er sammen m en gamer selv;) Spillinga tok overhånd før, men han har skjerpet seg veldig og spiller når unga er i seng. Kommer ut nytt spill på torsdag som han gleder seg veldig til- Dead space 3!

Gubben må få lov å ha sine interesser og bruke tid på det innen rimelighetens grenser. Gubben min er opptatt av mye forskjellig, sykling, radiostyrte biler/helikoptre/fly og så er han hobbyfotograf :p

Jeg tror det er sunt å ha hobbyer som ikke alltid involverer partneren eller familien, men at disse ikke kan ta alt for stor plass. Jeg og gubben har god dialog om tidsbruk på hobbyer og da synes jeg det er supert at han kan dra ut og gjøre noe han liker :)

Mannen min driver med fotball (amatør og på data) + at han liker å trene, syns det er greie hobbyer, tar ikke altfor mye tid ifra oss heller og det syns jeg er det viktigste at man ikke glir ifra hverandre pga barn og hobby

Tidsbruk og prioritering er det viktige. Ikke hva hobbyen er. Har selv en mann som spiller, uten at spill intresserer meg overhodet. Han må gjerne spille, jeg har tv'n i fred og det liker jeg :P Men barn må prioriteres og av og til trenger man kjærestetid også :)

her går det i fotball på tv,trente på lag før men det har han ikke tid til lenger. (langt unna)

Min mann mekker biler og maskiner forøvrig. Han må alltid ha noe å gjøre så han har støtt verktøy på seg. Er så glad for at jeg har funnet meg en handy mann og ikke en tv- slave (puh....)

Han jeg er sammen med elsker biler og det er og hans store lidenskap..

Ikke quote, takk!

Min er veldig glad i musikk og film. Veldig glad i å dra på konserter. Det er greit. Jeg liker jo å se på film, og jeg liker konserter. :) så vi har felles hobbyer. Han liker spill også, men han spiller heldigvis ikke så mye.

Mange hobbyer er ok å ha, så lenge det ikke går utover oss som par (f.eks bruker mye penger på det så vi havner i økonomisk knipe, eller prioriterer hobbyen foran meg/ungen(e) ), eller barnet/barna våre.

Eksen min f.eks jobbet mye, så begynte han å spille fotball i tilegg til at jeg såvidt så han i løpet av uken, da ble jeg sur.
Men han var utrolig egoistisk ellers og, tenkte alltid på seg selv.
Skulle ut og feste/være med venner hver helg, satt mye og spilte mens han var hjemme (det første han gjorde da han kom hjem fra jobb var å sette seg foran pcen. Han bare dyttet ungen vår vekk og orket ikke kose med henne) o.s.v.

Her er det kun fotball som er hobbyen så det får være greit, selv om mengden kan være lurt irriterende...!

Tja, selv om vi begge er "gamere"...hadde jeg aldri godtatt den type rollespill som er omtalt her inne de siste dagene.
Sålenge han evner å bruke hode når det kommer til tidsbruk og prioriteringer, skal ikke jeg diktere hva han kan og ikke kan gjøre.

Gubben leser. Det er hobbyen hans. Han har rett og slett ikke tid til hobbyer utenom det. Han jobber 9-10 timer i døgnet, når han kommer hjem er det middag, leke med og skravle med ungene (Med en på 6 år og en på nesten 20 så er det litt forskjell på samtaleemnene.. Så her må vi skifte fort mellom Pokemon og nynorske språkregler før 1934...) Så må jo bikkja ha kos og oppmerksomhet, jeg skal ha kos og oppmerksomhet - selv om jeg snakker med ham i tlf 3-4 ganger om dagen :-) ) I helgene tusser vi rundt sammen... Her i huset er det jeg som er gamer... Ja,forresten,gubben pleier å dra i svømmehallen annenhver helg ca. Men da har han jo med minstemann.

Back
Topp