hva er egentlig symptomer på at han får tenner??

panterinnen

Gift med forumet
Hei.

Jeg har en smule problemer med sønnen min på 4 måneder.. Han har plutselig begynt å spise mindre enn før. Han får morsmelkerstatning, begynte med det for fullt for 2-3 uker siden da det var slutt på melk hos meg. Nå spiser han 3-4 ganger om dagen, får også litt maisgrøt, men det er et h****** å få i han melka.. han begynner å gråte som bare det og spenner seg mye.. Aldri harr problemer med flaska før så dette her er noe nytt.. Han gulper/kaster opp en del nå også er svært så ivrig etter å ha ting i munnen, konstant altså! Han har også ganske hard mage, men dette har han hatt så og si hele tiden.. Begynner han å få tenner eller kan det være noe galt????????
 
først vil jeg råde deg til å ta litt maltekstrakt i melken hans slik at han ikke blir hard i magen..et tegn på at han ikke vil ha melken..
når tenne kommer ser du at det er såkalte kuler i gommene hans der hvor tennene kommer..de kommer som regel nede først. han vil sikle mye (sikker tegn på at det er tenner på vei) og at han vil ha ting å bite på.
kjøp da dentonox på apoteket. det er til å smøre på gommene slik at det mykner opp å ikke gjør så vondt..
sønnen min var helt lik da han fikk tenner..han kastet opp første gangen han fikk tener og var ikke lysten på mat..
jeg tynnet ut grøten hans veldig slik ta den nesten ble like tynn som melk..da spiste han.
 
tusen takk.. da er det nok det.. ble litt redd for at det skulle være melkeallergi men har hørt at da får man gjerne eksem rundt omkring og det har han jo ikke... han sikler iallefall som besatt og skal virkelig spise åp alt.. kan gi han en klem og da skal han sutte på kinnet mitt :) hehe...
 
Da min datter holdt på å få tenner fikk hun en liten tannbørste som hun kunne bite i. Likte å bite i "busta". Det likte hun veldig godt, og lærte fort at tennene måtte pusses når de kom.
 
Takk skal dere ha [:)]

Har kjøpt den til å smøre på gommene nå og den ser ut til å hjelpe..
Får dra å kjøpe maltekstrakt jeg da, har kjøpt sviskesaft og ser egentlig ut som om den hjelper..
I går hadde han jammen meg avføring 3 ganger (rekord [:)])
 
hei.. gutten min er begynt å sleva veeeldig mykje.. får han snart tenner? han er 3 mnd.... er ikkje dette litt tidleg å få tenner?
 
hei : ) jenta mi er snart 2 mnd å i det siste har jeg sett at det har skumma og skumma ut av munnen hennes pluss at hun på en måte tygger på gommen sin, hva er dette for noe? tenner?

uansett om jeg tørker bort skummet fra munn hennes kommer det bare mer ut.
dette er vel tidlig eller hva.

beskymret jeg .

hilsen linn
 
hei til dere alle som lurer på om det er fotidlig å få tenner rundt 3 mnd..
og da kan jeg bare si at det er det ikke..
det er til å med barn som er født med tenner...
dere skal være glade hvis tennene kommer fort for destod lengre det går destod seigere blir tannkjøttet dems og da gjør det vondere for dem når de får tenner.
akkurat i det tennene bryter ut igjennom skinnet kan de få feber diare osv..så ha parasett kla folkens...og lykke til
 
Back
Topp