Hva er egentlig magefølelsen?

Frumammaliv

Betatt av forumet
Har noen begynt å få magefølelse på kjønn? Eller hatt det før?
Hva var det egentlig som gjorde at magefølelsen var det spesifikke kjønnet?
Hva ER magefølelse? (Om du skjønner spørsmålet) :-p

Jeg har tre gutter og med første så husker jeg at jeg og resten av familien snakket veldig om jente, og jeg har alltid ønsket meg en jente så det var vel mer håpet. Etterhvert så føltes det skikkelig feil å si det og i bilen på vei til OUL sa jeg til mannen at jeg er egentlig ganske sikker på det er gutt. Og gutt var det.

med nummer to så ble testen positiv og jeg bare visste det. Merkelig å forklare men det var bare så sikkert i min kropp at det var gutt! Kjøpte inn blått og alt før UL, gutt ble det.

med nummer tre gikk det litt treigere... håper var jo at det skulle bli jente, og en stund var jeg litt usikker på om «magefølelse» egentlig bare var håp. Men noe sa meg det var gutt den gang og, og det var det!

Når det kommer til spesifikke «symptomer» så har jeg hatt ett som er kanskje litt rart men som har vært det som har gjort meg sikker på gutt, hver graviditet så får jeg sexdrømmer og i de drømmene så er jeg ikke interessert i gutter for å si det sånn :-p haha
Ikke akkurat et symptom jeg skriver i babyboken, men helt seriøst hver gang!

denne gang har jeg ikke blitt lesbisk enda! Så jeg vet ikke helt hva det betyr, haha
Jeg har hatt noen drømmer, litt mer romantiske som i en film.. drømt jeg tok en rulletrapp til der man fikk jenter.. i natt drømte jeg svigermor ropte det var frokost, og at jeg og «Aria» skulle rydde opp etter frokosten.

Har du hatt noen rare magefølelser?

Jeg har ikke opplevd noen ting som tyder på det ene kjønnet mer enn det andre, men jeg kjenner bare på en sterk intuisjon på at jeg har en liten gutt i magen :Heartblue Vanskelig å forklare men det er bare den berømte «magefølelsen» altså :love2 Sykt spennende om den har rett da (selv om det er 50% sjanse for det):hilarious::D

Jeg har ikke opplevd noen ting som tyder på det ene kjønnet mer enn det andre, men jeg kjenner bare på en sterk intuisjon på at jeg har en liten gutt i magen :Heartblue Vanskelig å forklare men det er bare den berømte «magefølelsen» altså :love2 Sykt spennende om den har rett da (selv om det er 50% sjanse for det):hilarious::D

Det er jo egentlig ganske interessant! De andre gangene for har det som sagt vært en følelse av at det var feil å si jente liksom.
Nå har jeg ikke helt den enda, jeg er mest innstilt på gutt og ser kun på gutte inspo, guttenavn osv, mest for å ikke få noe håp :-p men ingen sterk følelse for eller mot. Venter bare på de drømmene jeg, så er jeg sikker :-p

Spennende dette her!
Første for meg, og jeg føler at det er både jente og gutt, noe som blir litt umulig :hilarious:
Men mamma var helt sikker på at jeg var jente.
Kanskje det kommer en spesifikk følelse etter hvert.

Spennende dette her!
Første for meg, og jeg føler at det er både jente og gutt, noe som blir litt umulig :hilarious:
Men mamma var helt sikker på at jeg var jente.
Kanskje det kommer en spesifikk følelse etter hvert.

Haha, jeg føler også det, både jente og gutt :hilarious: Men tviler på det! Mannen er overbevist om jente.

Det er jo egentlig ganske interessant! De andre gangene for har det som sagt vært en følelse av at det var feil å si jente liksom.
Nå har jeg ikke helt den enda, jeg er mest innstilt på gutt og ser kun på gutte inspo, guttenavn osv, mest for å ikke få noe håp :p men ingen sterk følelse for eller mot. Venter bare på de drømmene jeg, så er jeg sikker :p
Morsomme disse drømmene!:hilarious: Jeg har fått plutselig cravings på ostepølse med bacon:hilarious: spiser det aldri ellers men nå har jeg plutselig fått sykt lyst på det. Drømte til og med at jeg stod og grillet dem selv, så kom det en fyr som ville ta alle sammen fra meg!:D:hilarious::hilarious:

Jeg har hatt ekstremt mye mer stigning på tester enn med de to andre så kanskje det blir tvillinger :hilarious:

Kan du legge ut bilde her av testrekka di?:happy: Fryktelig nysgjerrig! :love2
Jeg tror ikke den er så crazy isolert sett, men mine forrige svangerskap har jeg ikke fått strek før 16 og 13 dpo :p på bildet er testene dpo som står på eller en dag mindre :) så ekstremt uvant å teste positivt 9/10 dpo når jeg sist fikk svak strek 13 dpo :hilarious: og denne gangen fikk jeg 2-3 på digital 12/13 dpo :angelic: så sammenlignet egen erfaring er dette ganske tidlig stigning :D

AFB3FBFD-30BE-4426-962E-56CC3B941C59.jpeg

Jeg tror ikke den er så crazy isolert sett, men mine forrige svangerskap har jeg ikke fått strek før 16 og 13 dpo :p på bildet er testene dpo som står på eller en dag mindre :) så ekstremt uvant å teste positivt 9/10 dpo når jeg sist fikk svak strek 13 dpo :hilarious: og denne gangen fikk jeg 2-3 på digital 12/13 dpo :angelic: så sammenlignet egen erfaring er dette ganske tidlig stigning :D

Vis vedlegget 357199
Skjønner! Nydelig rekke:Heartpink ser jo at plutselig på 14 dpo er den veldig sterk allerede! Jeg kan legge ved mi! :love2 Vi har nemlig et stort ønske om tvillinger:D Når jeg sammenligner våre tester ble dine plutselig veldig sterke. Jeg fikk positiv test allerede 8 dpo, og jeg syns deg var veldig tidlig:happy: Nå har ikke jeg barn fra før så har ikke noe å sammenligne med:)

Vedlegg

• AAD941F4-122D-43F5-97CD-2CDC18378AFB.jpeg
    AAD941F4-122D-43F5-97CD-2CDC18378AFB.jpeg
    592,8 KB · Visninger: 13
Skjønner! Nydelig rekke:Heartpink ser jo at plutselig på 14 dpo er den veldig sterk allerede! Jeg kan legge ved mi! :love2 Vi har nemlig et stort ønske om tvillinger:D Når jeg sammenligner våre tester ble dine plutselig veldig sterke. Jeg fikk positiv test allerede 8 dpo, og jeg syns deg var veldig tidlig:happy: Nå har ikke jeg barn fra før så har ikke noe å sammenligne med:)
Jeg reagerte på at mine så innmari fort ble sterke denne gangen! Gikk så kjapt fra 0-100 liksom :p har to barn fra før så har absolutt nok med at det er én i magen :hilarious: håper du får drømmen oppfylt :Heartred fine tester!!

Jeg reagerte på at mine så innmari fort ble sterke denne gangen! Gikk så kjapt fra 0-100 liksom :p har to barn fra før så har absolutt nok med at det er én i magen :hilarious: håper du får drømmen oppfylt :Heartred fine tester!!
Skjønner det. Vi får oppdatere hverandre om det er en eller to inni der. Skal du på TUL?:happy:

Magefølelsen sier jente, selv om jeg alltid har tenkt at jeg kommer til å få 2 gutter. Har fått mage alt og har MYE sterkere symptomer enn sist, frykter kanskje det kan være 2 inni der :oops::confused:

Back
Topp