Hva er egentlig kvinners idealvekt?

Kaffikoppen

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Er det sånn at hvis man er 170 høy så er idealvekta 60 kg?
175 så er den 65 kg?
160 så er den 50 kg?
osv..?

Håper da ikke det[:D] er ikke snakk om at jeg kan veie 50 kg...har vært nede i 53 kg (litt mye trening og litt lite mat) og da så jeg ut som et skjelett...

ORIGINAL: Mamma til Prinsessa

jeg er 167,5cm høy og min idealvekt er på 59,8kg.. (har målt på bodyanalyse) [:)]

Er det det samme som bmi?

ORIGINAL: Natural Beauty

Hva med 165:)

Vet ikke om det stemmer.. men har hørt at du skal ta de to siste sifra i høyden din (altså 65 for deg - 10 kg, da får du 55 kg).
Men lurer på om dette stemmer..

Jeg er 1,76 og hadde sett rimelig tynn ut ved 65 kg. Det tynneste jeg har vært er 72, og da begynte folk å lure altså [:-] Kommer mye an på beinbygningen f.eks. hva man "skal" veie. (Jeg har da litt kraftig beinbygning [;)])

ORIGINAL: Kaffikoppen

jeg er 167,5cm høy og min idealvekt er på 59,8kg.. (har målt på bodyanalyse) [:)]

Er det det samme som bmi?

nei det er det ikke. [:)] Bodyanalyse er når man står på en maskin som sender ultralydstråler gjennom kroppen og måler ulike verdier, væske i kroppen, fettprosent, idealvekt osv.. [:)]

Hvor får man gjort det?

Ja, jeg tror det er en ganske gammel regel
kvinnens høyde minus 10 er idealvekta...
Før fantes jo ikke noe sånne ting som BMI, Bodyanalyse osv.[:)]

Målet mitt i slankingen stemmer faktisk overens, 52 kilo har jeg vært før en gang og det var akkurat riktig[:)]

vet ikke om jeg er på jorde nå,men jeg har hørt at hvis man feks er 165cm høy så er ideal vekta på 60-65kg.
og mtp min høyde så stemmer det på meg ihvertfall.for jeg har veid alt fra 58 til 80kg og da jeg så best ut var når jeg lå mellom 60-65kg!!!

Da har ikke jeg vært idealvekten min etter barneskolen, og jeg var tynn frem til 20-årene... Går ikke an å bruke en formel på alle!

ORIGINAL: Kaffikoppen

ORIGINAL: Natural Beauty

Hva med 165:)

Vet ikke om det stemmer.. men har hørt at du skal ta de to siste sifra i høyden din (altså 65 for deg - 10 kg, da får du 55 kg).
Men lurer på om dette stemmer..

Da skal jeg veie 40 kilo jeg da. Det ville aldeles ikke vært sunt for meg.
Men så er jeg vel like høy som en gjennomsnittlig syvendeklassing, og for dem er det sikkert helt fint å veie 40 kg.

Idealvekten er jo en BMI mellom 20 og 25.. altså normalvektig.. over 25 er overvekt.. og over 30 er helseskadelig overvekt.. 

er  165 og veiger 54-55 kg, idealvekta for meg mener jeg ville vært rundt 50kg, da jeg fortsatt har litt mage etter mine to tette[8|]

Jeg er 1.60 og er mellom 51 og 52 kg[:)] Føler det er akkurat passe!

heh... eg er 168, og har ei idealvekt på 52... Eller.... er vel eigentleg ikkje vekta eg bryr meg om, men fasongen... eg har veldig liten overkropp, men "store" føtter... når eg var 52 kg passa kroppen min over og underdelen betre

Små pupper, spinkelarmer osv passer ikkje såå godt til gode hofter, romper, lår og leggar :P

Jeg er 163 høy og veier 52 kilo. Det er vel egentlig passe, men jeg føler meg mer vel når jeg veier 48-49 kilo. Synes ikke jeg er for tynn da [:)]

Back
Topp