Mine tre første forsøk var med langt regime. Da fikk jeg ut hhv 7, 22 og 10 egg. Kun på forsøk 2 ble noen av eggene befruktet. Kun ett bra nok til innsett og ingen graviditet. Når vi gikk over til privat, snakket jeg litt med ei sykesøster der ang. Kort og lang protokoll. Hun sa at dersom hormonnivået er litt ustabilt/ høyt/ lavt, er det en fordel å bruke lang protokoll slik at de får 100% kontroll over hormonene. Også er det lettere å styre unna uttak ol i helgene.så det gir rett og slett klinikken mer kontroll. Ifølge henne var det mer standard å kjøre på med langt regime i det offentlige. Når hormonnivået kjøres helt ned på 0, må man ha mer kunstige hormoner for å modne egg, og det tar utrolig mye krefter fra enkelte. For meg var dette helt jævlig. Var helt på felgen etter nedregulering og stimulering.
Kort regime brukes oftere på private klinikker dersom det ikke er problemer med det naturlige hormonnivået. I mitt tilfelle valgte de kort regime i det private. På første forsøk fikk de ut 20 egg hvor ett ble tilbakeført og to ble frosset ned. Ingen graviditet. Andre forsøk fikk de ut 7 egg, 2 ble tilbakeført og nå er jeg gravid