Hva er du utdannet som ?

jente 92

Elsker forumet
Har ingen utdanning utenom vg1 helse og sosialfag.

Så jeg må få gjort noe med det etterhvert. Få utdannet meg, men vet ikke hva jeg vil. Klarer ikke å bestemme meg.

Så lurer på hva du er utdannet som, og hva du gjør i jobbe din?

Hvilke linjer måtte du gå for å bli det ?

Helsefagarbeider :)

2 år på videregående og 2 år i lære. Jeg jobber på en korttidsavdeling og i hjemmetjenesten. Til høsten skal jeg begynne på videreutdanning i psykiatri og rus. Det er over 2 år, en dag i uken og 10 praksisuker på psykiatrisk og på en avrusningsklinikk.

Sosionom, dvs studiekompetanse pluss tre år på høgskole.
Jobber for tiden i NAV med økonomisk sosialhjelp og stortrives :-) ønsker dog å jobbe med integrering av flyktninger etterhvert :-)

Jeg er ikke utdannet ennå da men, jeg begynner på skolen til høsten. Da er det først studiekompetanse via voksenopplæring i ett år, så vernepleier over 4 år (nett og samlingsbasert). Planen min med vernepleier utdanning er at jeg vil jobbe med rus, men en vernepleier utdanning gir deg mange muligheter i arbeidslivet.. dog er jeg litt i tenkeboksen om dagen, da jeg nettopp har blitt aleine, og vet ikke helt hvor heldig det er med skiftarbeid da. Samtidig så er det jo sånne ting jeg vil drive med.

Spørs jo hva du ønsker å jobbe med egentlig dette her da.. mennesker,omsorg, kontor osv

Er utdannet BUA:)

Autorisert helsefagarbeider, men jobber som helsesekretær :)

Utdannet lærer. 4 år på lærerutdanning og man må ha generell studiekompetanse, i alle fall måtte man det da jeg søkte.

Utdanner meg som lærer 5-10. Og skal ta en master innen samfunnsfag.
Kan bli flere muligheter enn kun lærer med.det. Men så langt tenker jeg ikke nå. Kun lærer på ungdomsskolen eller vgs innen samfunnsfag evt.

Jeg er utdannet barnehagelærer, studiekompetanse og 3 år på høgskule :-) Jobber i barnehage, og kunne tenkt å gått noen år til på skole, enten tatt et årsstudium eller spes.ped. eller lærer :-)

Jeg er aktivitør, 2 år på vgs og 2 år i lære. Jobber på et dagsenter og i et botiltak for psykisk utviklingshemmede :)

Utdannet sykepleier. 3 år på høgskole. Skal begynne på videreutdanning til høsten, 2 år.

Bioingeniør, jobber på laboratorium og blodbank på et lokalsykehus.

Spennende fagfelt og en god miks av litt pasientkontakt (det er vi som tar blodprøver) og å jobbe med analysering og tolkning av prøvesvar. Blodbank er også gøy, tapper blodgivere og produserer og gir ut blodprodukter. Givende jobb, trygg arbeidsplass (offentlig helsevesen), helt grei lønn.

Treårig bachelorgrad på høgskolenivå etter fullført videregående med studiekompetanse.

Jeg er elektriker.
Hadde vgs fra før, så jeg var lærling i 4 år. År nr to var jeg på skole en gang i uka og tok elektrofagene og de to siste årene var jeg på skole 6 dager annenhver mnd.

Barnehagelærer:) 3 år, bachelor :) jobber i barnehage, men kan tenke meg å videreutdanne meg til logoped fordi jeg syns språk og språkutviklingen i hjerne og taleorgan er innmari spennende :)

Svennebrev som møbelsnekker, 2 år vgs og 2 år lære, og Interiørarkitekt (4 års bachelor)

Bachelor i økonomi og administrasjonen. Med vekt på regnskap.
Autorisert regnskapsfører
Og det jobber jeg som.
4.5 år deltid på BI

Utdannet teknisk tegner,mn aldri brukt utdanninga mi..gjekk ut av skule 2000.. No skal ej gå skule ijen å gå planlegging og admistrasjon :)

Barnehagelærer:) 3 år, bachelor :) jobber i barnehage, men kan tenke meg å videreutdanne meg til logoped fordi jeg syns språk og språkutviklingen i hjerne og taleorgan er innmari spennende :)
Det kan nok være lurt ja, er skrikende mangel etter logopeder. Vi ventet nesten ett år før det ble ledig hos noen her privat. Og kommunen har ikke hatt det på over ett år.

Det kan nok være lurt ja, er skrikende mangel etter logopeder. Vi ventet nesten ett år før det ble ledig hos noen her privat. Og kommunen har ikke hatt det på over ett år.
Det som er dumt er at jeg må ha en påbygning i spes.ped. før jeg kan begynne på logopedutdanning, og skal jeg ta det her I byen, må jeg ta det som mastermastergrad over fire år. Så kommer logopedutdanningen på to år oppå der igjen. Så vi snakker 6 år til med studier!! Og det begir jeg meg ikke ut på så lenge jeg har småbarn i hus:) men har veldig lyst å gjøre det senere.

Back
Topp