Hva er drømmejobben din?

Jeg har drømmejobben. Er barnehagelærer .
Men har en drøm om større voksentetthet og flere pedagoger i barnehagen.
 
Det har alltid vært hotellsjef som er drømmeyrket mitt. Det er langt utenfor rekkevidde så jeg vet det ikke komme til å skje. ...

Hvorfor er det langt utenfor rekkevidde? Bare å jobbe på, så løser det seg :) kan jo starte med et lite hotell? Type 50-100 rom?
 
En dyrepark som hjelper dyrene og samtidig klappe løvet og klemme på tigere og i det hele tatt slike ting som slett ikke er aktuelt at et dyr som lever sånn det burde skulle kunne utsettes for? (det er villdyr!!!)

Nei. Langt heller business enn et sted hvor du kan klemme tigere kjenner jeg!


Det er da mange villdyr som har vokst opp sammen med mennesker og derfor kan klemmes på. Og fortsatt lever mye friere enn de gjør i en dyrepark som eksisterer mest for å selge billetter.
 
Det er da mange villdyr som har vokst opp sammen med mennesker og derfor kan klemmes på. Og fortsatt lever mye friere enn de gjør i en dyrepark som eksisterer mest for å selge billetter.
Men er de da ville? For meg er ikke dette rett.
. Ene og alene for biletter ville jeg slett ikke hatt noe med å gjøre, sånn som dyr i sirkus tidligere (og mange steder enda) men det finnes heldigvis en del mellomting. Med parker som jobber for dyras beste inkl å la dem være ville så godt det lar seg gjøre.
 
Men er de da ville? For meg er ikke dette rett.
. Ene og alene for biletter ville jeg slett ikke hatt noe med å gjøre, sånn som dyr i sirkus tidligere (og mange steder enda) men det finnes heldigvis en del mellomting. Med parker som jobber for dyras beste inkl å la dem være ville så godt det lar seg gjøre.

Nei, det er jo absolutt ikke det beste alternativet. Jeg hadde aldri avlet opp dyr for å ha levende kosebamser, altså. Kommer heller aldri til å jobbe i noen dyrepark. Men jeg tror at hvis man først har kommet dit at et liv i det fri er utelukket, så er det mange dyr som lever fine liv og har nærkontakt med mennesker de faktisk er glad i.
 
Akkurat nå som jeg har blitt mamma er drømmen en jobb der jeg slipper å jobbe turnus samtidig som jeg faglig får utfordringer og ikke blir sittende på kontor. Spørs om det er oppnåelig innen helsevesenet.
 
Jobber som sykepleier men er langt fra drømmejobben idag desverre. Hadde en ganske trakasserende kollega som ødela hele stemningen for samtlige kollegaer - drev med mobbing osv som ødela hele gleden av arbeide innen demensomsorgen/eldreomsorgen samtidig som en har en sjef som kun tenker penger og økonomi og dermed sliter ut oss som går på gulvet.
Drømmen har vært å jobbe med barn, venter på svar fra en bhg som jeg forhåpentligvis får. Ellers kunne jeg tenkt meg å jobbe med noe helt annet hvor muligheten for hjemmekontor og fleksitid er mulig. Ikke funnet den ennå men håper på jobben i bhg. Heldigvis vært i permisjon med minste de siste 7 mnd men tilbake til hverdagen og jobb i morgen - gruer meg mer enn gleder meg
 
Drømmejobben som ung var psykolog, endte om som lege i spesialisering i barnepsykiatri. Ikke så langt i fra da.
 
Back
Topp