Jeg må først si at jeg er så glad for at vi lever i 2013 fordi jeg føler det er mye mer godtatt nå, enn det det ville vært for kun 15-20 år siden.. Og det er så bra - for det er så mange som er homofile - og da må de jo få være det - og derfor er det så godt at det er mer godtatt nå.. Jeg har ett vennepar som er homofilt - og den dagen de blir foreldre kommer jeg til å være like ivrig og glad som jeg hadde vært om ett hetrofilt vennepar fortalte at de skulle bli foreldre.
Dine to spørsmål

:
Jeg er jo veldig for at ekteskap skal vare for livet (er kanskje litt gammeldags der og det er sikkert maange statistikker som motbeviser det jeg ønsker, men sånn er det bare

)
Slik jeg ser det så forelsker man seg i de man forelsker seg i, om det er av motsatt kjønn, eller samme kjønn.. Og dersom man forelsker seg i en person av det samme kjønnet, og man er sikker på at man vil dele resten av livet med denne personen, så synes jeg det er helt greit at de gifter seg

Samme med hetrofile, blir man forelsket og man er sikker på at man vil dele resten av livet med den personen så - why not? Det eneste som "betyr" noe for meg i denne sammenhengen er at de som gifter seg må være sikker på at det er det rette for dem, at det er det de ønsker
Og barn kan for min del gjerne bli oppdratt av ett homofilt par

Det er såå mange ufattelig flinke og greie aleneforeldre som er helt alene på grunn av ulike årsaker, siden vi er damer, så skriver jeg om damer

Alenemammaer må jo da også fungere som pappa - evt til en farsrolle kommer inn i bildet..

og når det er så mange flotte alenemammaer som går som både mamma og pappa - så gjør jo forsåvidt ett homofilt par det også.. Det er jo så klart utfordringer som kommer med det, men det kommer jo utfordringer for hetrofile også - bare i litt annen variant
huh, nå følte jeg at jeg var veldig uforståelig her

haha, ikke meningen om det ble rotete, men tankene kommer fort