Hva er ditt syn på..

ostekake

Glad i forumet
MAI 2013
..Homofili? :p
Er det greit at man gifter seg til tross for at man er to av samme kjønn?
Er det greit å få barn om man ikke er både "mamma og pappa"?

Jeg syns ikke man blir skikkelig kjent med noen før man har delt meninger som dette, og vi vil jo alle bli bedre kjent, ikke sant? :D

Jeg må først si at jeg er så glad for at vi lever i 2013 fordi jeg føler det er mye mer godtatt nå, enn det det ville vært for kun 15-20 år siden.. Og det er så bra - for det er så mange som er homofile - og da må de jo få være det - og derfor er det så godt at det er mer godtatt nå.. Jeg har ett vennepar som er homofilt - og den dagen de blir foreldre kommer jeg til å være like ivrig og glad som jeg hadde vært om ett hetrofilt vennepar fortalte at de skulle bli foreldre. :)

Dine to spørsmål :) :
Jeg er jo veldig for at ekteskap skal vare for livet (er kanskje litt gammeldags der og det er sikkert maange statistikker som motbeviser det jeg ønsker, men sånn er det bare:P)
Slik jeg ser det så forelsker man seg i de man forelsker seg i, om det er av motsatt kjønn, eller samme kjønn.. Og dersom man forelsker seg i en person av det samme kjønnet, og man er sikker på at man vil dele resten av livet med denne personen, så synes jeg det er helt greit at de gifter seg :) Samme med hetrofile, blir man forelsket og man er sikker på at man vil dele resten av livet med den personen så - why not? Det eneste som "betyr" noe for meg i denne sammenhengen er at de som gifter seg må være sikker på at det er det rette for dem, at det er det de ønsker :)

Og barn kan for min del gjerne bli oppdratt av ett homofilt par :) Det er såå mange ufattelig flinke og greie aleneforeldre som er helt alene på grunn av ulike årsaker, siden vi er damer, så skriver jeg om damer :) Alenemammaer må jo da også fungere som pappa - evt til en farsrolle kommer inn i bildet.. :) og når det er så mange flotte alenemammaer som går som både mamma og pappa - så gjør jo forsåvidt ett homofilt par det også.. Det er jo så klart utfordringer som kommer med det, men det kommer jo utfordringer for hetrofile også - bare i litt annen variant :)

huh, nå følte jeg at jeg var veldig uforståelig her :P haha, ikke meningen om det ble rotete, men tankene kommer fort ;)

Er for like rettigheter for homofile og lesbske ja :)

Etter at jeg fikk barn selv syns jeg at det er helt forferdelig å nekte mennesker som ønsker barn og som er skikket til å ha barn å få barn. Både når det gjelder lesbske og homofile menn som har ett ønske om barn. Kan nesten ikke tenke meg noe værre enn at noen skulle nekte meg å få barn. Syns derfor at det er veldig synd at homofile menn må gjøre seg selv til kriminelle for å kunne få barn i dette landet.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

..Homofili? :p
Er det greit at man gifter seg til tross for at man er to av samme kjønn?
Er det greit å få barn om man ikke er både "mamma og pappa"?

Jeg syns ikke man blir skikkelig kjent med noen før man har delt meninger som dette, og vi vil jo alle bli bedre kjent, ikke sant? :D
Skal vi se... Joa, homofili er greit. Ikke helt fortrolig med det, men de må få lov å ha sine kjære :)
Gifter seg, ja det synes jeg - hvorfor skal vi og ikke de få lov til å sette ring på fingeren for å uttrykke sin kjærlighet?
Ang barn så sett fra de voksnes sted så tja/ja, de kan ønske seg kjærlighetsbarnet like mye som oss andre de vel. Og de kan gi like mye kjærlighet til ett barn som vi andre :) når det kommer til barnet som vokser opp med 2 av hvert kjønn er jeg litt mer skeptisk i forhold til mobbing osv, men kanskje det har kommet så langt at det er full toleranse for det til ungnen er så store at mobbing blir ett tema?

Jeg er for at homofile både skal kunne gifte seg og kunne få barn. Hvem folk er sammen med og bor med og hva de gjør sammen er ikke jeg rette personen å dømme. Om to av samme kjønn finner kjærligheten er det like flott som at heterofile gjør det.
Ang at de får barn og skal oppdra disse ser jeg ikke på som noe negativt, tenker at disse barna er så ønsket at foreldrene er klare for å ta de imot. Er så mange unger som blir fødd uten å vite hvem faren er, vokser opp med andre enn foreldrene, bor med totalt uskikka foreldre. Alle har lov å få unger det er bare litt vanskeligere for noen .. ;)

Syntes det er kjekt at vi har kommet så langt at vi klarer å godkjenne alle typer mennesker, uansett farge, religion eller legning..

Hmm.. Nå har visst ikke jeg tenkt gjennom dette spørsmålet så godt. Er helt enige med dere, og tenker bare positive tanker rundt temaet, men så kom jeg plutselig på at det er vel kanskje ikke lov til å si noe negativt heller ifølge forumsreglene?
Jeg hadde i grunn håpet på at alle skulle si fine ting uansett, så det gjør ikke meg noe :p Men må beklage litt likevel ;) Går visst til hodet på meg denne krigen..

Trur ikkje eg trenger å utdype noe mer enn at eg er enig med snuppene over meg;)

Ja vettu, nå er vi kommet til 2013 og da bør dette begynne å være greit. De er garantert like gode foreldre som et "vanlig" par.
Og som nevnt tidligere her; en styrer ikke følelsene og hjerte for hvem en blir forelsket i, om det så er dame/dame eller mann/mann - sånn er det bare.

En av mine beste venninner har to barn fra tidligere forhold...hu blei forelska i ei jente når hu var i slutten av tjueårene, og som hu sa: jeg har aldri tenkt en lesbisk tanke i hele mitt liv, så blei nok like sjokkert som alle andre..men jeg falt bare for det fantastiske menneske .... er. Og det er helt sant, jenta hennes er ei super dame som følger opp ungene med en iver og et engasjement som nesten er større enn den fraskilte pappan. Ingenting kunne få meg til å tenke at ikke dissa to skal få gifte seg hvis de ønsker det, og kan ikke forestille meg at de ikke skulle få ta vare på et barn el.tre.
Så jeg sier også 2013 here we are ;)

Back
Topp