Hva er DITT beste tips for å øke melkemengden?

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Hva gjorde du for å få opp melkeproduksjonen?
Vet jo amme ofte, men brukte du noe annet i tilleg?

ammet/pumpet på natta.
jeg sto opp på natta noen ganger og pumpte meg, merket at det var mer melk dagen etter. Veldig effektivt på meg.

amme-te! Merket skikkelig forskjell på mengden (pumpet)

og havregrynsgrøt
. Fikk ikke mer melk, men så at det var mindre tørstemelk, og mer feit melk. Så STOR forskjell!
Merket også at småen trengte mindre når han fikk "havregrynsgrøt-melk" [:D]

dobbel-stimuli
. Enten dobbelpumpe eller amme ene siden, og pumpe andre samtidig!

Pumpe leeeenge
, minst 15 min med el-pumpe. Kunne være "tomt", også plutselig kom en ny utdrivning, og masse melk kom ut

passe på å spise/drikke godt selv, slappe av og ikke stresse.. men det er jo nesten umulig [:D]

lykke til!

passe på å drikke og spise godt iløpet av dagen, det er ikke jeg flink til, klarer meg fint med bare middag[&o] tro det eller ei, men jeg glemmer å spise

amme te og isolerte meg et par dager og ammet stort sett hele dagen

NOK SØVN!!!!!

sleng deg på dagen om du har anledning[;)]

stress ned og unngå folk som er slitsomme!

tenkte: "jeg har mye melk" har stor tro på at det psykiske spiller inn på melkemengden[:)]

også drakk jeg mye vann og spiste mye!

ORIGINAL: Taranitas øyenstener

passe på å drikke og spise godt iløpet av dagen, det er ikke jeg flink til, klarer meg fint med bare middag[&o] tro det eller ei, men jeg glemmer å spise

Signerer på det sterkeste! Dette er nok det aller viktigste! Jeg la henne til og pumpa meg hver time hele døgnet,drakk amme-te til den store gullmedalje, og alle disse andre kjærringrådene,ingenting hjalp. Jeg var ganske nedstemt,kanskje litt deprimert,etter fødselen og spiste ikke noe særlig. Var ikke før melka hadde forsvunnet og det var for seint at det gikk opp for meg[:(]

Det viktigste for meg var å SLAPPE AV, og stole på at det VAR nok (og ikke gi mme for å sjekke om han var sulten - klart han drakk uansett)! Puppa han ofte når jeg trudde det var litt lite, drakk amme-te, puppa om natta...[:)]

Amme om natta!!!! Ellers: pumping, ammete, slappe av, sove nok.

spiste mat og la til oftere bare[:)]

Hører det er mange som glemmer å spise....[8|] (ikke på bv men ellers)

Pumpet på kvelden etter at han hadde lagt seg.

klarte å lese : hva er ditt beste tips til å  øke folkemengden.
hmm så svarte mitt blit kansje litt dårlig til svar på det egentlige spørsmålet[8D]

Spis fettrik mat.[:D]Kroppen bruker fettet til å lage mere melk,,har iallfall æ erfaring med..når æ har gått på mager kost en stund og plutseli spiste noe med en del fett i..ble mere melk.

Tusen takk for tips alle sammen..!
Jeg spiser ofte og drikker godt, men er nok altfor lite flink å slappe av.. [&o]
Har prøvd å tenke positivt i dag, og sier til meg selv at jeg HAR nok melk, for ho hadde vel ikke sovna og vert så fornøyd uten.. [:)]
Men skal passe litt på å spise litt bedre kanskje.. Og havregrøt er jo lurt..!!
Skal og ha klokka på om natta for å få gitt ho mat.. (Jenta sover fra 24 til kl 7 lett..)

Har du mye besøk eller tett program? (Utenom å ha 2 små barn:))
Jeg fikk beskjed om å ta det heeelt med ro - så mye jeg kunne da vel og merke, og ikke ha så mye besøk... Fikk låne elektrisk pumpe fra HS for å få opp produksjonen.
Spiste regelmessig, pumpet fast hver 3.time (+ etter amming) og på natten,- samt drakk urtete og tenkte gode tanker om meg selv (hehe)

Back
Topp