Hva er ditt beste søvnråd for en baby som ikke vil sove når h*n bør sove?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Mange tråder blir laga om denne problemstillinga her inne.... Så kva er ditt beste tips?
 
Bæresele [emoji106]
 
Amming og/eller bæretøy. Gjerne i kombinasjon.
 
For oss så har det beste vært å stresse over at nå MÅ han sove. Om han skal sove inne, så setter jeg på noe på tvn eller på radio, så jeg følger med på det. Og plutselig er han langt i drømmeland. Går jeg ute i vogna, prøver jeg å "være i nuet" og nyte naturen og slikt. Han merker jo om jeg er stresset. Så hvis jeg har en indre ro, finner han sin fortere og.
Ellers så er det å bære barnet i sele eller sjal.
 
Vi er i en slik periode med minsten som snart er 11mnd. Når eldste er i bhg så legger jeg meg gjerne sammen med ham og lar han sovne på puppen. Hvis ikke, blir det som det var igår at han sov til sammen 40min i løpet av hele dagen :nailbiting:
 
Min sover også i bæreselen sin.. helt til jeg tar av selen :(

La han sove i selen, min bodde nærmest i bæresele de første månedene, både våken og sovende :) Det er ikke farlig om både du og mini har det komfortabelt i selen, og dere kan få hjelp med tilpasning om det ikke er det :) De fleste barn er designet til å ville være nær foreldrene sine, ikke noe galt i det, men det er intenst!
 
Bæretøy har vært fint for å få til å sovne her i starten,eller å legge meg i senga med ham og amme.
Men noen sover bare lite og. Han her sover maks 2 timer tilsammen på dagen, og har gjort det siden han 5-6 uker (nå 7 mnd).
 
Back
Topp