Hva er ditt beste juleminne?

Mitt beste juleminne er ikke fra jeg var barn, men min siste jul med pappa.
Det var også den første julen jeg feiret sammen med han som noen år senere ble min mann, og senere far til mine barn.
Vi viste ikke på det tidspunktet at det var hans siste..

1. Juledag i 1992.. Jeg var 5,5 år og hadde fått ny rosa Simo dukkevogn i julegave.. Stod opp i 05-tida og trillet den rundt i stua <3

Tror det må være det eneste året vi feiret deler av julaften sammen med bestemor og bestefar, da jeg var 9-10 år.
De bodde 150 mil unna og var på besøk hos en av onklene mine i jula, så på julaften var vi innom på kaffe og kaker. Det var første gang bestefar fortalte om alle julegavene han fikk som liten, og som han så brenne ned da tyskerne brant seg gjennom Nord-Norge under krigen da "alle" ble tvangsevakuert sørover.

Husker at jeg syntes det var så trist for bestefar, men han forklarte så fint at det var litt dumt at tingene ble ødelagt, men at det var fint at ingen av dem døde og at de fikk være sammen alle sammen helt til de flyttet hjem etter at tyskerne dro.

Jeg elsket å komme ut i stua på julaften, med julestrømpa under armen, og se juletreet som mamma hadde pyntet kvelden før <3 Noe magisk med det :D

Det året pappa ga meg en gave helt alene. Jeg var vel 9 år og fikk Jurassic Park av han :D Husker mamma var sur da, hu syns jeg var for lita for den. Men jeg satt i fanget til pappa og vi så filmen sammen dagen etter :D Og siden har det vært en av mine favorittfilmer ♡ Husker også at det var da jeg forsto onkel var nissen :p Han gikk på do og på magisk vis kom alltid nissen tilbake :p

Det må være da jeg fikk en 4pakkning med lykketroll i kalendergave på julaften. Vi hadde svært dårlig økonomi, så det var helt uventet. Må ha vært i 1992 :D

Back
Topp