Hva er ditt beste Ammetips?

Å amme hele tiden i starten ;-) Hehe. Særlig om kvelden, og natta om babyen våkner og vil ha mat. Det er vanlig at babyene vil die mye oftere om kvelden, de spiser seg opp til natta på en måte. Mange tolker dette som at de ikke har nok melk og begynner med flaske på kvelden, det kan ødelegge en del for melkeproduksjonen.

Og så må mor spise, drikke og sove (!!) nok :-D Havre (grøt, suppe etc) og alkoholfritt øl er visst også knall for produksjonen.

Signerer over her:D

Legg til babyen akkurat når den ønsker og ikke se på klokka;) slapp av og få den søvnen du trenger

Amme hele tiden den første tiden. Slapp helt av, ikke stress med noen ting.
Samsov med babyen og liggeamme om natten.
Etterhvert som mnd går og baby etterhvert virker som h*n ikke er interessert i pupp lengre, da ammer du i et stille, mørkere rom. En baby avvenner seg sjeldent før 18mnd, så vit at ammestreik er helt vanlig i perioder!

Å amme hele tiden i starten ;-) Hehe. Særlig om kvelden, og natta om babyen våkner og vil ha mat. Det er vanlig at babyene vil die mye oftere om kvelden, de spiser seg opp til natta på en måte. Mange tolker dette som at de ikke har nok melk og begynner med flaske på kvelden, det kan ødelegge en del for melkeproduksjonen.

Og så må mor spise, drikke og sove (!!) nok :-D Havre (grøt, suppe etc) og alkoholfritt øl er visst også knall for produksjonen.
Men jeg ammet hver time i 3 mnd :) så står ikke på flittigheten :(

Men jeg ammet hver time i 3 mnd :) så står ikke på flittigheten :(

Ser ut som om du gjorde det du skulle da. Hva med å tenke at det får helt fint å delamme også? Da kan det være at du slipper det mentale stresset som kan blokkere produksjonen. Kanskje du får fullammet da? Og det er jo absolutt ikke verdens undergang å delamme eller flaskemate heller. :-)

Ser ut som om du gjorde det du skulle da. Hva med å tenke at det får helt fint å delamme også? Da kan det være at du slipper det mentale stresset som kan blokkere produksjonen. Kanskje du får fullammet da? Og det er jo absolutt ikke verdens undergang å delamme eller flaskemate heller. :-)
Nei det er ikke verdens under gang i det hele tatt p jeg er forberedt på at det får den veien med delamming og flaske :)
Men hadde vert kjekt å prøvd noen triks for å se :) for jeg håper jo jeg klarer selv om alt taler i mot :)

Hei!

Hvordan gjorde du det de forrige gangene? Og når og hvordan fant du ut at du hadde for lite melk? :) Bare spør, ingen kritikk overhodet, men det er lettere å gi tips hvis man kan identifisere "problemområdet" ;)

Hei!

Hvordan gjorde du det de forrige gangene? Og når og hvordan fant du ut at du hadde for lite melk? :) Bare spør, ingen kritikk overhodet, men det er lettere å gi tips hvis man kan identifisere "problemområdet" ;)

Jeg ammet ofte for å prøve å få opp mengden. I tillegg pumpet jeg vis barnet sov.. Fikk aldri ut mer enn 20 ml.
I tillegg så begynnte barna å bli veldig tynne.
1mann måtte jeg begynne med erstatning etter 1 mnd
Med andre klarte jeg det i 2 mnd.

Back
Topp