Hva er din treningsplan i uke 37? *En tråd for de som trenger ekstra motivasjon*

Marianne_RS

Betatt av forumet
Hei dere!

Som flere har nevnt i ulike tråder, er det ikke bare, bare å holde treningsmotivasjonen oppe når kvalme, utmattelse og andre symptomer slår en helt ut. Men, det er lys i enden av tunellen og for min egen del (og enkelte andre også, slik jeg forstår) har den verste kvalmen nå lagt seg. Jeg kunne derfor tenke meg denne motivasjonstråden, som jeg har tenkt at kan fungere som følger:

Rett før eller i starten av en ny uke (søndag/mandag), kan du legge inn din treningsplan, ditt treningsmål eller aktivitetsmål som en kommentar under. På slutten av uka, neste søndag, tar vi en oppsummering av hvordan det har gått. Det er INGEN KONKURRANSE om å gjøre mest, best eller flest, kun et sted å si høyt hva man har planlagt. Jeg kan bare snakke for meg selv; for meg hjelper det å ha sagt til noen andre hva jeg har tenkt :)

Hvis noen har tips til andre måter å organisere dette på, er jeg 'all ears' - jeg er en skikkelig kløne på dette forum-greiene.

Min treningsplan uke 37

Mandag: Gå tur
Tirsdag: Bootcamp
Onsdag: Gå tur
Torsdag: Styrketrening
Fredag: Fri
Lørdag: Kort joggetur
Søndag: Styrketrening

Generelt: Minimum 10000 skritt per dag + 3x10 knipeøvelser.
 
Supert insj! Jeg joiner forhåpentligvis om noen uker. Kvalmen har nådd nye høyder denne uka, men føler jeg er på det verste nå og at det bare kan bli bedre herfra :depressed:
 
Så bra, jeg er med!

Mandag: (Melde meg inn på nytt studio!)
Tirsdag: Balanse-trening/pilates (45 min) (trent!)
Onsdag:?
Torsdag:?
Fredag: Stryketrening (45 min)
Lørdag:?
Søndag: Skogstur med bading (brrr)

Ellers prøve å gå så mye som mulig fram/tilbake til jobb de dagene jeg skal på kontoret.

Knipeøvelser er en god påminnelse!

Har også lyst til å prøve å få til én meditasjonsøkt per dag (10-20 minutter).
 
Last edited:
Mandag: jogging ca 5 km ✅
Tirsdag: sirkeltrening✅
Onsdag: steptime✅
Torsdag: fri
Fredag: fri
Lørdag: tabata
Søndag: fjelltur

Jeg og går til og fra jobb hver dag, ca 15 min hver vei, og går tur med hunden da!
 
Last edited:
HERLIG insj! :) her er min plan:

Mandag: fri, da jeg jobber overtid, men 10 000 skritt i løpet av dagen (vanligvis en joggetur eller gåtur i skogen)
Tirsdag: styrkeøkt helkropp på senter + 10 000 skritt løpet av dagen
Onsdag: 10 000 skritt i løpet av dagen. Dans med toåring på kvelden, så mer rekker jeg ikke.
Torsdag: Kondisjonsøkt på senteret + 10 000 skritt
Fredag: 10 000 skritt og styrke på senter
Lørdag: FRI
Søndag: 10 000 skritt + styrkeøkt helkropp på senter

Lykke til med alle deres planer :D
 
Supert insj! Jeg joiner forhåpentligvis om noen uker. Kvalmen har nådd nye høyder denne uka, men føler jeg er på det verste nå og at det bare kan bli bedre herfra :depressed:

Du joiner når du er klar! Jeg hadde ikke en gang orket å ta initiativ til dette for en uke siden; da var jeg for dårlig, men det har snudd veldig fort. Krysser fingrene for at deg :)
 
Fint intitiativ :happy:
Her er min foreløpige plan:

Mandag: Styrkeøkt, 30-45 min.
Tirsdag: Gruppetime, Styrke
Onsdag: Gåtur eller joggetur
Torsdag: Valgfritt
Fredag: Fri
Lørdag: Fri
Søndag: Gåtur eller joggetur
 
Jeg tillater meg å skryte underveis, selv om det bare er mandag! Har meldt meg inn i studio i dag, optimistisk betalt for 6 mnd med trening og booket time tirsdag og fredag. Spent!
 
Da jeg sliter med ME, så er målene her veldig lave.
Siste par ukene har målet vært hvertfall en kort gåtur med hunden. skal prøve videre på både morgen og kveldstur.
Ellers blir det delt opp litt husarbeid her og der når jeg orker som også holder meg litt i bevegelse.
Blir jeg litt bedre form energimessi kunne jeg tenkt meg å melde meg på gravidyoga :p
 
Du joiner når du er klar! Jeg hadde ikke en gang orket å ta initiativ til dette for en uke siden; da var jeg for dårlig, men det har snudd veldig fort. Krysser fingrene for at deg :)

Hvor langt er du på vei? Jeg har virkelig null sjans til å trene når jeg er så sliten og kvalm, og så for meg at løpet var kjørt for "alltid" og at ting bare kom til å bli verre! Veldig betryggende å høre at du er blitt bedre! Er 7+1 selv.
 
Hvor langt er du på vei? Jeg har virkelig null sjans til å trene når jeg er så sliten og kvalm, og så for meg at løpet var kjørt for "alltid" og at ting bare kom til å bli verre! Veldig betryggende å høre at du er blitt bedre! Er 7+1 selv.

Jeg er allerede 11+0 - termin 1. april. Som sagt; da jeg var 7+1 hadde jeg ikke sjanse!! Det er håp :)
 
Må skryte litt underveis her og :woot: jeg fikk kjørt min første 4x4 på mølle idag på leeenge idag og endorfinrusen nå gjør at jeg allerede gleder meg til neste mandag, det var så digg! Jeg var veldig i tvil om uggenheten kom til å bikke kvalme eller bli bedre av, men idag ble den faktisk bedre! Selvom jeg tok meg skikkelig ut :)
 
Må skryte litt underveis her og :woot: jeg fikk kjørt min første 4x4 på mølle idag på leeenge idag og endorfinrusen nå gjør at jeg allerede gleder meg til neste mandag, det var så digg! Jeg var veldig i tvil om uggenheten kom til å bikke kvalme eller bli bedre av, men idag ble den faktisk bedre! Selvom jeg tok meg skikkelig ut :)

Herlig jobba!! All grunn til å være stolt :)
 
Dette er min plan for uken. Er fryktelig trøtt og relativt redusert, men skal gjøre et forsøk å holde meg til planen. Jobben på SATS kommer jeg ikke utenom, så noe trening blir det

Mandag (idag): sirkeltrening med venninner fra nabolaget - ✅
Tirsdag: fri
Onsdag: gruppetimer på SATS (jobber som instruktør)
Torsdag: fri
Fredag: fri
Lørdag: styrketrening
Søndag: styrketrening
 
Her er min treningsplan å klare å være på jobb fem dager denne uka :p håper jeg klarer det, og er dermed et steg videre på veien mot å klare å holde meg litt aktiv. Jeg blir fort kvalm av aktivitet, er 9+5 i dag.
 
Her er min treningsplan å klare å være på jobb fem dager denne uka :p håper jeg klarer det, og er dermed et steg videre på veien mot å klare å holde meg litt aktiv. Jeg blir fort kvalm av aktivitet, er 9+5 i dag.
Hva jobber du med? Masse god aktivitet på forskjellige arbeidsplasser så høres ut som en god plan! Og kvalmeperioden er unntakstilstand på alle fronter så synes du er god som har en plan om det!
 
Hva jobber du med? Masse god aktivitet på forskjellige arbeidsplasser så høres ut som en god plan! Og kvalmeperioden er unntakstilstand på alle fronter så synes du er god som har en plan om det!
Jobber i omsorgsbolig, turnusarbeid. Så selv om det er ganske rolige dager så er det nok akkurat nå når kvalmen fortsatt ligger på lur :grumpy: men det er definitivt bedre for psyken enn å måtte være hjemme.
 
Back
Topp