• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Hva er din motivasjon

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Til å trene? Jeg hakke motivasjon i det heletatt, selv om magen skal vekk. Har to barn, å det synes. Jeg er rett og slett for lat :D hehe. Men så tenker jeg som så, at når jeg er ferdig med å amme, skal jeg på diett. Men det er kun magen jeg vil minske, ikke noe annet. Noen tips, til late kjerringer? :D

Min motivasjon er jo at jeg rett og slett blir i bedre form og har mye mer energi i hverdagen.

Det beste tipset er å komme i gang! Jeg var lat, hadde aldri trent noe særlig osv, men etter jeg fikk storesøster i 2008, begynte jeg å ta grep. Meldte meg inn på senter, gikk turer osv. Etter det har jeg trent fast 5-7 dager i uka. Skikkelig bitt av basillen. Er i dag 20kg mindre enn jeg var før jeg fikk barn, og kan ikke se for meg et liv uten aktivitet og trening.

Nå mener ikke jeg at alle skal trene like mye, og at medlemskap på senter er nødvendig, men alt er bedre enn ingenting. Hjemmetrening, sykkeltur med barna, gåturer osv.

Her i familien finner vi på mye. Jeg er på senteret og trener styrke fire dager i uka, men ellers går vi på fjellet, spiller fotball i hagen, står på ski, er ute og sykler osv.

Og når det gjelder å punktslanke, så er nok det dessverre ikke sånn det fungerer. Skal man minste fett på magen, må man ned i fettprosent, men da vil også resten av kroppen følge med.

Under mosjonstrening forbrenner man mye, men om man kjører litt styrkeøvelser gjennom uka, vil man kunne øke muskelmassen, og også "hverdagsforbrenningen".

Det viktigste er uansett å finne noe man liker, ellers nytter det ikke :)

D første du kan gjøre er å hive deg med på 30 day shred tråden vår. Der er vi en gjeng som kommer til å backe deg opp ;)

Eller så kan du gjøre som jeg gjorde i mars i fjor. Meld deg inn i senter lg finn timer som passer for deg. Jeg starta med yoga. D ga meg godfølelse etter hver trening :)

Jeg går turer med baby i vogn, det er fryktelig bratt her i bygda, så føler jeg får litt igjen for å gå opp og ned her.
Saken er at jeg bestandig har vært syltynn, altså bmi på 14. Var 49kg og 174 høy. Før barna, nå er jeg ca 63 kg, og trives mye bedre, men magen er jeg ikke fornøyd med. Jeg vil ikke ned i vekt, vil ligge på va 60, men da nytter jo ikke det :/ baahh...

Min motivasjon er jo at jeg rett og slett blir i bedre form og har mye mer energi i hverdagen.
Som jeg skulle sagt det selv. Jeg blir litt "high" av det, for å si det sånn! :D

Min motivasjon er ønsket om en bedre holdning. Da jeg oppdaget at jeg ble lut i skuldrene pga manglende muskler i rygg og mage så syns jeg retten og sletten det så så stygt ut at det var på tide å gjøre noe med det!:) Har også en fysisk tung jobb, så vet jeg må trene for å forebygge hvis jeg ikke vil bli "krøpling" på sikt.. Jeg har aldri lyst til å trene, har bare bestemt meg for å gjøre det hver gang samboer er på trening, har ingen unnskyldning for å la være så...:) Lykke til! Uansett hva man er missfornøyd med så hjelper det med trening, om man liker det eller ikke så blir alle fornøyde den dagen de ser resultatet;)

Min motivasjon er den h******* PCOSn og ønsket om barn. Ved å ha en sunn, velfungerende kropp minsker symptomene og sjansen for naturlig graviditet øker :) (Men akkurat nå trenes det ganske lite...)

Dårlig med motivasjon. Har en trang bukse jeg vil komme inn i etterhvert... Og så hadde det vært fint å gå på fjelltur med svigerfamilien uten å høre i årevis etterpå hvor sliten en så ut på toppen!

Min motivasjon er at jeg får mindre vondt i kroppen når jeg trener :)

Skulle virkelig ønske jeg hadde lyst nok, eller en god grunn til å holde meg i form, annet enn å gå tur å aktivisere barna..

Har alltid vært glad i å trene, pushe meg selv til å nå nye mål. Men etter en alvorlig kneskade, er motivasjonen min å bli så sterk at jeg unngår operasjon.

Min motivasjon er at jeg må få bedre selvfølelse. Jeg er lei av å være en "naver", og lei av å ha vondt i kroppen og alltid føle meg skamfull over kroppen min. Nå er målet i første omgang å bygge litt muskler, sånn at jeg kan se selv at jeg gjør framgang. Deretter er det å hs en jevnlig vektnedgang og redusert midjemål (har diger mage som er typisk for folk som stresser mye visstnok).

Motivasjonen er bedre form og se bedre ut. Å motiveres veldig av endomondo utfordringer :D

Hater å trene. Så jeg gjør det ikke.
Men går tur med hundene :)

Til å trene? Jeg hakke motivasjon i det heletatt, selv om magen skal vekk. Har to barn, å det synes. Jeg er rett og slett for lat :D hehe. Men så tenker jeg som så, at når jeg er ferdig med å amme, skal jeg på diett. Men det er kun magen jeg vil minske, ikke noe annet. Noen tips, til late kjerringer? :D
Ser meg selv i speilet og i klesskapet på alle de fine klærna :P

Min motivasjon er å se tilbake på NM-gullene, vm-sølvet og de andre gode minnene jeg har hatt i idretten.. Dit vil jeg tilbake igjen etter graviditeten også :)

Min motivasjon for å trene er å få mer overskudd, velvære ved å trene, komme seg ut på tur - naturopplevelser, mer fornød med en trent kropp enn en utrent. Har ikke kommet i gang etter fødsel men gleder meg til å komme i gang snart:-)

Back
Topp