Det beste tipset er å komme i gang! Jeg var lat, hadde aldri trent noe særlig osv, men etter jeg fikk storesøster i 2008, begynte jeg å ta grep. Meldte meg inn på senter, gikk turer osv. Etter det har jeg trent fast 5-7 dager i uka. Skikkelig bitt av basillen. Er i dag 20kg mindre enn jeg var før jeg fikk barn, og kan ikke se for meg et liv uten aktivitet og trening.
Nå mener ikke jeg at alle skal trene like mye, og at medlemskap på senter er nødvendig, men alt er bedre enn ingenting. Hjemmetrening, sykkeltur med barna, gåturer osv.
Her i familien finner vi på mye. Jeg er på senteret og trener styrke fire dager i uka, men ellers går vi på fjellet, spiller fotball i hagen, står på ski, er ute og sykler osv.
Og når det gjelder å punktslanke, så er nok det dessverre ikke sånn det fungerer. Skal man minste fett på magen, må man ned i fettprosent, men da vil også resten av kroppen følge med.
Under mosjonstrening forbrenner man mye, men om man kjører litt styrkeøvelser gjennom uka, vil man kunne øke muskelmassen, og også "hverdagsforbrenningen".
Det viktigste er uansett å finne noe man liker, ellers nytter det ikke