Hva er din favorittmat akkurat i dag?

  • Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Hva er din favorittmat akkurat i dag?
Har du noen cravings som har fulgt deg gjennom graviditeten?
 
Har vel ingen cravings som har fulgt meg igjennom svangerskapet annet enn at jeg har vært veldig glad i is, sjokolade (sjokolade og krem-is er vanligvis noe jeg ikke er så glad i)og capri-sun. Spiser veldig variert, og kan få cravings, men er mer der og da. Favoritt er vel sashimisalat. Har ikke laget det selv, men når jeg har blitt servert det er vel det som har smakt best mens jeg har vært gravid. Har blitt servert det tre ganger, og drømmer fortsatt om det[emoji12].
 
Sushi! Har lyst på det hele tiden[emoji7] Dessverre får jeg ikke spist det så ofte som jeg vil... Ananasjuice (den gule kartongen fra Cevita) må jeg ha minst ett glass av hver dag!
 
Har ikke hatt noen cravings faktisk. Utenom godis da, men det har jeg jo craving på året rundt uansett gravid eller ikke [emoji14]
 
Jeg har hatt enorm apetitt gjennom svangerskapet og syntes mat generelt har smakt ekstra godt, men den siste måneden nå har matlysten vært litt dårligere. Syntes det har vært godt med kald honningmelon i det siste da, men ellers spiser jeg (heldigvis) ikke så himla mye om dagen

Har hatt en helt sinnsyk craving som jeg også hadde forrige svangerskap; Mynthon.
Det har vel startet rundt fjerde mnd i begge svangerskap. Og vi snakker sånn desperat MÅ HA DET craving. Vet jo at det heldigvis forsvinner etter svangerskapet, men gud så slitsomt. Hadde gjerne spist 30 pakker om dagen lizzom, fullstendig galskap :shifty:

Forrige svangerskap begynte jeg forresten å spise tomat. Hadde aldri likt det tidligere, annet enn i saus, pasta, ketchup ol. Og siden har jeg likt det! Nå er gulost med tomat og krydder på skiva en hit, enten jeg er gravid eller ikke ;)
 
Isbiter [emoji813]️
 
Gjennom svangerskapet har jeg hatt perioder hvor jeg har spist litt over snittet av gulrøtter, harde pærer, og drukket iskaldt kullsyrevann [emoji28]
 
Grønn oliven og ost har det gått mye av her. Pluss rekesalat på knekkebrød.
 
Har ikke hatt noen cravings, verken sist eller denne gangen. Men får noen «diller» innimellom, nå om dagen er det mango [emoji7]
 
Isbiter! Har lest det er vanlig ved jernmangel og det stemmer jo ganske godt.
 
Har vært litt ulikt her, først var det veldig godt med ferske rekebaguetter fra bakeren så gikk det mye i grove brødskiver med leverpostei og rødbeter, eller makrell i tomat. Nå er det mer iskaldt vann eller cola zero med masse isbiter ellers har det hele veien vært utrolig godt med kalde pink lady epler... mmmm [emoji173]️
 
Laks med salat, brødskive med nugatti eller bringebærsyltetøy [emoji14]
Jeg leste "brødskive med nugatti og bringebærsyltetøy":rolleyes: Og må ærlig innrømme at jeg tenkte at det var spesielt.. Godt at jeg leste en gang til ;)
 
Jeg leste "brødskive med nugatti og bringebærsyltetøy":rolleyes: Og må ærlig innrømme at jeg tenkte at det var spesielt.. Godt at jeg leste en gang til ;)

Haha ja! Måtte dobbelsjekke om jeg hadde skrevet feil:p Men nei... Nugatti og bringebærsyltetøy blir jeg nok ikke å smake:p
 
Back
Topp