Hva er din favorittmat akkurat i dag?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Har favoritt matretten forandret seg etter du ble gravid?
Er det noe du bare må ha?

Spiser mye yoghurt naturell ved siden av annen mat, fungerer som en slags buffer;) startet da jeg var kvalm og ikke orket mat som var varm eller smakte noe særlig, og så har jeg bare fortsatt.

Det forandrer seg ganske ofte her [emoji28] Akkurat nå går det mye i frukt og grønt, og det er ikke sååå mye annet som frister. Wok er f eks godt, med masse, masse grønnsaker [emoji4]

Wok er noe av det beste her nå, og bare generelt kylling med masse grønnsaker(kokte eller woket)[emoji7]
Ellers er det veldig opp og ned med resten[emoji28]

Samme som det alltid har vært, matlysten min har ikkje endret seg litt eingang. Ei heller smakssans eller luktesans, og ingen cravings. Er 16+1 idag, men veit ikkje om det er normalt. Uansett så er alt med potete det beste eg kan få[emoji1]

Er det noe du egentlig elsker men ikke klarer tanken på å spise nå som du er gravid?

Er skikkelig matlei for tida. Ingenting jeg kan spise frister... men jeg kunne gjort hva som helst for litt spekemat [emoji32]

Er det noe du egentlig elsker men ikke klarer tanken på å spise nå som du er gravid?

Hadde den verste aversjonen til kylling i begynnelsen. Synes fremdeles ikke det er noe særlig, men ble helt dårlig og bleik av tanken! Jeg var vegetarianer frem til jeg ble gravid, men fikk så fryktelig lyst på kjøtt så jeg gav det opp midlertidig.. :dead: Men kylling er sistevalget til middag! :)

De tre første mnd var fullespekket med cravings. Nesten ingen nå i 2.trimester, men har mindre matlyst og orker ikke spise store og tunge måltider. Går mye i frukt,knekkebrød osv...

Jeg elsker jo indisk mat. Bestilte det heeele tiden før. Men nå orker jeg ikke. Trist [emoji22]

Går å tenker på fårikål og pinnekjøtt dagen lang, spist fårikål 2 ganger alt og skal ha det igjen på fredag! Pinnekjøttet er jeg pent nødt å vente med til jul! Ellers så spiser jeg små grønne chilli i vannlake til alt, noe jeg ikke klarte i første trimester men nå må jeg ha det!

Kan ikke fordra kjøtt nå, noe som jeg egentlig er veldig glad i til vanlig :eek: Mens pølse derimot får jeg ofte lyst på, og det spiser jeg svært sjeldent til vanlig. Kroppen er rare greier!

Back
Topp