Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
håndmalte årsnummererte julekuler som jeg får av ei god venninne hvert år, de henger i kjøkkengardinene fra 1 søndag i advent til jeg rydder bort jula, elsker kulene mine
Jeg klarer ikke helt å bestemme meg da jeg har mye gammelt og med mye minner. Men noe av juletrepynten er etter oldemor og juletrestjernen har jeg vokst opp med så det er ting som betyr mye for meg.
Julelysene ute masse små led-lys farge: varmhvit som henger i trærne rundt huset vårt og den store julestjerna inne.
Har ikke mye til overs for blinkende flerfarga julelys over hele huset (slik som et hus lengre ned i dalen er hvert år :/), men hver sin smak
Lysene ute, julestjerna og adventstaken kommer opp 1.desember eller dagen før 1.søndag i advent, resten blir satt fram litt etter litt når jeg har tid
Min favoritt er en porselenskirke jeg har fått av mormor. Den stod alltid i seksjonen hennes da jeg vokste opp, og jeg var borte hos henne og fikk lov til å trekke den opp mange ganger i løpet av jula. For hvert år som gikk, så spilte den bittelitt mer falskt. Så Glade jul fikk en helt ny stil over seg. For rundt fem år siden, så fikk jeg den av henne, og siden har jeg verdsatt den veldig. Det er noe av det kjæreste jeg har. Glade jul er mer eller mindre ugjenkjennelig i dag, men jeg elsker kirka like mye i dag som da jeg var barn.
Denne skjønne som er kjøpt på Løiten lys i Bergen. Mitt nye reinsdyr. Ett helt ekte mini juletre. Kjøpt på Kiwi. og ikke minst "nisseskapet". Mange gamle nisser fra mormor og morfar. Så slenger jeg med ett bilde fra julebordet.