Hva er din favoritt-hverdags oppskrift?

Embla

Embla
Til middag altså.

Trenger litt inspirasjon... Har du en middagsrett du liker å lage som du har lyst til å dele med meg (oss)?

Laks, poteter og grønnsaker:-) Lettvint, sunt og godt:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kylling/laks og pasta med fløte/ostesaus

Ååå og så:
- pannekaker
- kjøttkaker
- indisk mat (tikka masala eks)
- salat

Laksefilet som man smører med grov sennep og litt salt og pepper og legger i folie. Og det tilbehøret du vil :) Godt med masse grønnsaker i en form som bakes i ovnen!

Eller laks stekt på panna, med fløte i litt etter hvert som får tykne litt! Det er snadder ;) Sambo har faktisk villet ha det noen fredager og lørdager ;)

Og en annen morsom og god rett er sprøstekte fiskepinner/crispies, ris og sursøt saus :)

Laks i form.. Litt mange vendinger, men sååå godt!

Kok opp poteter, når de er ferdige så avkjøl dem litt, skrell dem og del dem i store biter.. Stek dem så ei lita stund i panna... Hell dem over i ildfast form. Putt oppi det du vil av grønnsaker i biter. Jeg bruker brokkoli, gulerot og løk (i store biter så jeg ser de og ikke spiser de nå når jeg ammer) legg laks på toppen og hell over fløte.. Dekk med folie.. 225 grader i ca 30 min! Namnam!

Tusen takk for tips jenter- tror jaggu jeg skal prøve de ut neste uke :)

Hakk opp en hel kinakål og stek i panna til den er 1/3 i volum, stek sammen med løk, hvitløk, paprika, aubergine(++) i olje. Ved slutten av steketiden har du i stekte kjøttstrimler(svin, lam eller oksekjøtt) og heller over soyasaus.

Serveres med nudler:-)

Hakk opp en hel kinakål og stek i panna til den er 1/3 i volum, stek sammen med løk, hvitløk, paprika, aubergine(++) i olje. Ved slutten av steketiden har du i stekte kjøttstrimler(svin, lam eller oksekjøtt) og heller over soyasaus.

Serveres med nudler:-)
Åååå det høres ut som noe min mann kan elske!!! Må prøves :) takk!

Jeg kan også dele en:

Stek litt opphakket (ca 1/2-1 ts) fersk ingefær i olje og tilsett strimler av svinekjøtt (ev kyllingfilet). Når dette er ferdigstekt tilsetter du kokte nudler, oppskjærte banan-strimler og cashew-nøtter. Til slutt vender du alt dette inn sammen med sweet chili sauce. Serveres med hvitløksbaguett. Nam nam :)

Back
Topp