Hva er din favoritt barnesang?

Chihaya

Forumet er livet
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Gjerne med link, tekst og/eller melodi :)

Mamma sang vi har ei tulle til meg hver dag når jeg var liten, gjør det samme til dattra mi nå, så blir nok den:)

Vugge sang er det natt sangen fra amalies jul :P

Åsså syns jeg det er helt fantastisk når min bestefar synger lykkeliten :)

Kan lite norske barnesanger, har mest kjennskap til russiske, og vet ikke om de jeg kjenner på norsk egentlig er barnesanger men jeg liker Maj Britt Andersens "bönnen min" og vetikkehvilkenartist- Vårherres klinkekule

Vugge sang er det natt sangen fra amalies jul :p

Åsså syns jeg det er helt fantastisk når min bestefar synger lykkeliten :)
Jaaa, vuggesang er fiiin <3 Jeg husker jeg dediserte den til min lillebror som jeg ble fraskilt i 1998 og ikke har sett siden..

Å tenk at gråpus har 4 små syns jeg er så koselig :)

tekst

Å, tenk at Gråpus har fire små,
de ligger her i denne kurven.
En sort, en hvit og to lysegrå,
kom hit, her har vi hele hurven!
Ja, se her ligger de så lunt og godt,
og alle maler de så pent og smått.
En heter Sne, de andre tre
er Sprett og Lurifaks og Lurven.

Og vesle Sprett er så søt og lett,
på Lurifaks kan ingen lite,
og Lurvens pels er så stri og tett,
og Sne, det den bare hvite.
Se alle halene er bitte små,
og alle øynene er mørkeblå.
Og deres munn er rød og rund
med skarpe tenner som kan bite.

Og vent nå litt, skal du bare se,
snart kommer Gamlepus og drikker,
og alle ungene følger med,
og snuten ned i melken stikker.
Tenk enda Kattemor er riktig tørst,
så lar hun alltid barna drikke først,
og tier still, og er så snill,
og står og vasker dem og slikker.

Hun er så redd for dem - kommer jeg,
så ser hun på meg - sur og viktig.
Hun tenker visst jeg vil være lei,
men jeg vil leke så forsiktig.
Jeg tar en snelle eller kork og tråd,
så hopper alle sammen opp på tå,
og står på to og strekker klo,
å ja, da morer de seg riktig!

https://m.youtube.com/watch?v=-3nnoxtM3-E

Favoritten som nattasang. Er en russisk sang.

Mens ellers så liker jeg mange norske sanger. Kommer ikke på noen nå... bare en julesangxD

Bruker å synge Lykkeliten, nattasangen fra Amalies Jul og Kjære Gud til jenta mi :)

Den blomstertid nå kommer- alle skal sove for nå er det natt -- begge fra Astrid Lindgren sine filmer synger vi.
Mor kom tilbake og lykkeliten er også favoritter:)
Ellers liker jenta på 2, bjørnen sover, lille Petter edderkopp, nede på stasjonen og mandag, tirsdag best. Da gjør hu bevegelser og synger med:)

Pappaen leser alltid dikt fra Inger Hagrups Så rart når han legger henne. Det liker hun godt, og det er så kos å lese ting man selv fikk høre når man var liten:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jaaa, vuggesang er fiiin <3 Jeg husker jeg dediserte den til min lillebror som jeg ble fraskilt i 1998 og ikke har sett siden..
Åh.. :/ Så utrolig trist.

Skal vi se :)

* Blåmann
* Lillebror
* Den fyrste song eg høyra fekk
* Bussanlull

Det er er sang fra "bygda". Bare en folkevise. Har hele tiden trodd det var noe oldemor har funnt på før jeg fant den på nett. Husker ikke hva den heter. "Na papole na logo. Patirjal moshik dogo". . Går sånn ca. Sånn. Skjønnet du det eller skal skrive med russiske bokstaver.

Det er er sang fra "bygda". Bare en folkevise. Har hele tiden trodd det var noe oldemor har funnt på før jeg fant den på nett. Husker ikke hva den heter. "Na papole na logo. Patirjal moshik dogo". . Går sånn ca. Sånn. Skjønnet du det eller skal skrive med russiske bokstaver.
Kjenner til en som lgner ihvertfall, men vet ikke om det er den samme, tror den begynner med aj dodo dodo dodo, paterjal mozhik logo paterjal mozhik logo na zeljånåm na logo. Nesten det eneste jeg husker fra russland er sanger/melodier og dikt

Kjenner til en som lgner ihvertfall, men vet ikke om det er den samme, tror den begynner med aj dodo dodo dodo, paterjal mozhik logo paterjal mozhik logo na zeljånåm na logo. Nesten det eneste jeg husker fra russland er sanger/melodier og dikt
Kødder du!!! Jaaaa! Bare at oldemor sang a-aa istede for dodo... men husker det sto dodo i den jeg fant på nett. Det jeg og mamma tridde det var noe hun hadde funnet på eller bare vært i bygda. For mamma hadde ikke hørt om hele sangen. Vi har bare hlrt refrenget. Men så fant jeg den nå når jeg ble gravid. Blitt så veldig nostalgisk. Så gøy.

Back
Topp