Hva er din erfaring...??

Cinnamon*

Gift med forumet
Dere som har blitt satt igang, opplevde dere at fødselen var laaang og hard, eller kjapp og enkel...?

Kjapp og enkel.
Men jeg var jo 12 dager over, og hadde gått med maserier i mange dager, så det er kanskje annerledes for de som er langt fra å komme igang av seg selv..? Vet ikke, men antar det.[;)]

relativt kjapp og hard!

Snakker på vegne av mamma - hun ble satt i gang og fikk en relativt kort (ca 10 timer) og enkel/lett fødsel i følge henne selv.

Kjapp og hard/enkel.

2,5 timer fra vannet gikk.
Rier i ett sett.
Gikk smooth.

Var ikke moden, 3 uker før termin.

Jeg ble satt i gang 3 uker før, og fra første rie til ungen var ute tok det 4.5 time..!
Gjorde vondt før epiduralen, men etter den så gikk det som en drøm.. Et par pressrier og ut kom hun! :)

Jeg ble satt igang 11 dager over termin. Da hadde jeg hatt vannavgang siden dagen før, med missfarget fostervann.

Fra riene begynnte å bli vonde tok det ca 45 min før babyen var ute. Men da hadde jeg KRAFTIGE rier. Denne fødselen var mye mer intens men mye raskere enn med nr 1.

Så stemte rask og hard:)

ORIGINAL: Marlu

hard og fordedelig, endte med ks...

jeg ble satt igang med begge så regner fødselen fra første skikkelige rie (var ikke moden med noen av dem) nr 1 tok litt under 6 timer fra jeg fikk rier til hun var ute (pressriene varte i en time da) men fødselen var enkel og grei synes jeg.
Nr 2, hadde jeg rier i 25 min før hun var ute og selv om den var rask var den megaintens! Hadde tatt fødsel nr 1 om igjen uten tvil, mens nr 2 husker jeg veldig godt enda! (ikke traumatisk eller noe, men jeg husker intensiteten[;)])
Men alt i alt har jeg bare gode erfaringer med å bli satt igang, selv om det kan ta tid før riene starter[:)]

ORIGINAL: Sha

relativt kjapp og hard!

ORIGINAL: Marlu

hard og fordedelig, endte med ks...

Back
Topp