Hva er din erfaring? seng

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Svane, jensen eller dreamzone fra jysk.. Alle modeller til ca titusen..Åssen seng har du og er du fornøyd?

vi har svane kontinental.. kosta vel rundt det beløpet ja.. vi er veldig fornøyde... 

Dollface skrev:
vi har svane kontinental.. kosta vel rundt det beløpet ja.. vi er veldig fornøyde... 

Dollface skrev:

Jeg er veldig usikker venninna mi er veldig missfornøyd mrd Svane og så at skeidar fikk mye klager på at sengen synker på midten etter en stund..

Frk.MammaMor skrev:

Dollface skrev:

Jeg er veldig usikker venninna mi er veldig missfornøyd mrd Svane og så at skeidar fikk mye klager på at sengen synker på midten etter en stund..

vår har ikke gjort det.. har hatt den i 2,5 år. :)
Men man må jo bytte overmadrass hvert 5 år tror jeg.. og om den synker på midten kan man jo bare snu på madrassene litt da.. 

Flere som vil dele erfaringer?

Vi har dreamzone fra jysk. Den er god de første 3 åra, men vil man kjøpe ny madrass hvert 3-4 år fordi man ruller inn mot midten til slutt er den fin.

Jeg ville tro at Jensen er en god seng. Hører flere som har den og er fornøyd.
Hørt mye fint om svane også, men også negative ting der.

Frk.MammaMor skrev:

Dollface skrev:

Man skal jo snu, vende og bytte om på madrassene med jevne mellomrom så de ikke blir utsatt for press på samme punktene hele tiden. Da tar det lenger tid å slite dem ut.

Her må jeg bare svare altså. Jeg har hatt savne i mange år hjemme hos mamma og de. Og den var sånn passe grei. Men den sank ned i midten. Når jeg flyttet sammen med min samboer så kjøpte vi dreamzone fra Jysk. Og de er gode de to første årene, knapt det. Etter 3,5 så fikk jeg faktisk vondt i ryggen av den. Vi kjøpte da Jensen sin. Og vi prøve både Jensen og wonderland sine. De var ganske lik. Så vi gikk for Jensen. Den kostet litt. Tror vi gav 15-16 tusen. Men det var helt ny farge. Mulig de ikke er så dyre nå. Men poenget mitt er at den sengen har vi hatt i 5 år nå, og vi elsker den, Hehe. Den er veldig god. Så stor fornøyd;) ungene pleier å si at de må komme inn til oss for sengen er så deilig, Hehe. Men det er nok en unnskyldning som hadde blitt brukt uansett tror jeg.

Et tips til. På overmadrassen bør du ha et trekk som kan deles i to. Altså bunn og topp trekk. Ellers blir det vanskelig å vaske trekket i maskin. Det sa de til oss på bohus. Mulig alle er slik idag. Men slik var det ikke før. Det er et trekk, men vi har glidelås helt rundt, så det blir to deler når vi har tatt det av:)

Vi har Jensen kontinental og er veldig fornøyd :-) ettersom vi har 2 forskjellige behov når det gjelder madrass, har jeg mjuk og samboer har hard madrass. Så 2 madrasser nederst, 1 madrasser i midten og overmadrass.

Takk for erfaringer vi endte opp med en jensen seng :)) skal hente den u helgen, gleder meg :)

Back
Topp