Hva er dette?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Er på albuen på fireåringen, og dukket opp idag. Noen som har sett dette før? Hun har også øyebetennelse om det kan ha en sammenheng.
ImageUploadedByBV Forum1478342681.277892.jpg

Elveblest? Kan ofte få det i forbindelse med betennelser i alle fall.. Vanskelig å si i grunn, syns disse små ofte får utslett ut av det blå.. :/

Eneste jeg kjenner det igjen som kan ligne er brennesle - men det er kanskje ikke aktuelt nå :p

Elveblest pleier å bli rødt også, ser mer ut som brennesleutslett. men alle kan vel reagere forskjellig.

Hadde det ikke gått vekk innen 2-3 dager hadde jeg gått til legen, evt om det ble mye større.

Bare å smøre på litt kortison, eller fuktighetskrem/eksemkrem

Syns det ser ut dom elveblest, men kan være så mangt, ville smurt med alovera om du har d, hvis d klør/svir og tatt en tlf til legen :) lykke til.

Jeg tror dette er elveblest.
Til 8 åringen fikk vi beskjed å gi 1/2 zyx (allergitablett er det det de heter) utslettet forsvant etter 3 minutter

Dukket opp flere steder på armen før det gradvisforsvant igjen. Så har hun klødd endel på beina, men har roet seg litt. Får se det an. Takk for svar :)

Ja, ser ut som utslett som fra brennesle, men er ikke det. :P

Han eldste min hadde elveblest da han var liten. Han er 20 nå. Da hadde noe som lignet dette. Han hadde det over et større område da og det flyttet seg. Så jeg dro til lege med han og fikk allergimedisiner til han. Fikk i samme slengen vite at så lenge det flytter sånn på seg så kan de faktisk skje at det dukker opp i svelg og munnhule og det kan være farlig for barn, så det er kanskje best å oppsøke lege??
Han hadde hatt en forkjølelse 14 dg før elveblesten kom

Back
Topp