hva er dette?

marri86

Glad i forumet
PART_1428673297256.jpg

Hva er dette? Oppdaget dette på fredag på 2åringen. Vi trodde først det kunne være startfase på vannkopper siden det går i barnehagen,men det har ikke skjedd mer.. Hun har disse noen flere steder på kroppen og. Hun kastet opp på fredag,men er ellers frisk. Ingen feber og klør ikke på de.

Slik så vannkoppene til vesla ut her de første 2-3 dagene før de eksploderte som bare det!

Men noen har bare veldig få vannkopper. Ungen vår klødde heller ikke på de.

Kikket litt på det igår,men er litt i tvil..

Slik så vannkoppene til vesla ut her de første 2-3 dagene før de eksploderte som bare det!

Men noen har bare veldig få vannkopper. Ungen vår klødde heller ikke på de.

Ok. Får gi det et par dager til før jeg evt vurderer lege.. Er i tvil om jeg skal sende hun i barnehage imorgen. Kjipt hvis det er noe smittsomt..

Kikket litt på det igår,men er litt i tvil..

Ok. Får gi det et par dager til før jeg evt vurderer lege.. Er i tvil om jeg skal sende hun i barnehage imorgen. Kjipt hvis det er noe smittsomt..
ringe legen i morgen å spørre om de kan ta en titt? Hvis du har mulighet da.

Ser ut som mollusker. På dansk kalles det vannvorter.

Ok,takker..

Synes det ikke helt ligner,men vi tar nok å bestiller en legetime en av første dagene,og holder henne hjemme imens til vi får bekreftet hva det er..

Last edited:
Ville tatt henne til lege i morgen før bhg for å fått bekreftet det ene eller det andre.

Dumt å smitte mange andre barn dersom noen her tar feil ;)

Ville tatt henne til lege i morgen før bhg for å fått bekreftet det ene eller det andre.

Dumt å smitte mange andre barn dersom noen her tar feil ;)

Jepp,vi tenker samme.. Men vet ikke om jeg får vært hos legen imorgen.. Har en 5mnd gammel gutt og,og ikke lappen og får ikke søskenvogna inn på legesenteret... Skal ikke være lett.. Har ikke mange å spørre om transport heller

Vannkopper fylles med vann innen 6 timer så de hadde allerede blitt fylt om det hadde vært det! Dere får sikkert komme inn tidlig om du ringer når de åpner i morra :)

Mollusker må det være! Jobber i barnehage , mange der som har hatt det, inkl egne barn. Ser akkurat slik ut. De behandles som regel ikke men det tar tid før de forsvinner, ofte oppmot et år. Ikke farlig med smitter lett til andre steder på kroppen og andre barn.

Om de ikke har endret seg i størrelse eller spredd seg så er det nok mollusker, ligner ikke på vannkopper

Ser akkurat ut som molluskene vi har hatt i hus de siste to år - og da endelig storesnuppa på 4 ble kvitt de i høst så fikk lillesøster på 2 utbrudd :(

Jepp,vi tenker samme.. Men vet ikke om jeg får vært hos legen imorgen.. Har en 5mnd gammel gutt og,og ikke lappen og får ikke søskenvogna inn på legesenteret... Skal ikke være lett.. Har ikke mange å spørre om transport heller
Går ikke vogna inn på legesenteret? :eek: Det er dårlig av dem å ha så smal dør da :confused:

Vi har prøvd det meste igjennom 2 år med mollusker - beste rådet er å forsøke å hindre at det kløs på de - for det er slik det spres... Så fuktighetskrem og kløstillende om det begynner å klø - og masse tålmodighet...
Håper dere ikke blir like lenge rammet som oss - men pga atopisk hud så fikk hun mange og de spredde seg til hele kroppen...

Back
Topp