Hva er dette?

AuroraBorealis

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Junilykke2018
Panikk! Masse røde små prikker. Begynte i Danmark. Så har det ikke vært så mye. Nå er det mye og det klør mer fordi dem er flere.

Har hatt vannkopper før og det ligner ikke det. Rødehunder er jeg vaksinert mot. Lopper? Hva kan det være? Blir litt redd...

Venter på årets Julegave<3

Glemte bilde

Vedlegg

• 1407736923724.jpg
    1407736923724.jpg
    38,3 KB · Visninger: 84
Hadde noe lignende for noen uker siden. Klødde veldig, og forsvant etter en god uke. Etter der kom det ikke flere, men vet aldri hva det var egentlig. :/ Prøvd aloe vera på?

Kanskje midd ja .. Eller knott .. Husker det var mye av det når vi var i danmark

<3 VinterPrinsesse <3

Nei. Trodde ikke det var noe farlig. Mest sannsynlig. Insektsbitt av ett eller annet slag. Hunden har ikke no. Men hun har middel mot sånn drit. Gubben vil dem ikke ha. Mulig fordi han har drukket øl dem dagene og spist løk. Mens jeg.. jeg smaker godt! XD

Fikk noe allergimedisin for å roe ned kløen.

Veggdyr er det nok ikke siden kun hun er plaget og bittene dems blir ofte større.

Men det er nok noe lite som har bitt deg.
Kan være en form for loppebitt, men av erfaring vet jeg at de gjerne er litt større.
(fikk masse loppebitt etter å ha sett på høner i en fjør for noen år siden)

God bedring hvertfall :)

Veggdyr er det nok ikke siden kun hun er plaget og bittene dems blir ofte større.

Men det er nok noe lite som har bitt deg.
Kan være en form for loppebitt, men av erfaring vet jeg at de gjerne er litt større.
(fikk masse loppebitt etter å ha sett på høner i en fjør for noen år siden)

God bedring hvertfall :)
Var i dyrehage i danmark... men tar jeg dem med meg? Siden jeg har flere bitt i dag enn da jeg var i danmark?

Om det er veggdyr så kan man vel se det under madrassen eller no sånt .. Var no triks for det der mener jeg å huske .. hm .. Kan ikke være no form for utslett eller noe da?

<3 VinterPrinsesse <3

Var i dyrehage i danmark... men tar jeg dem med meg? Siden jeg har flere bitt i dag enn da jeg var i danmark?

Det skal du ikke se bort i fra.
Har du fryseboks? Isåfall kan du pakke klærne inn i plast og la de ligge i fryseren i minimum 4 timer og så vasker du alt tøyet du har brukt etterpå.
Sengetøyet inkludert.
Hvis ikke skal det være nok å vaske alt som har vært i kontakt med deg/de klærne du har hatt på deg etter at bittene kom til syne :)

Det du kan prøve er å ta eddik på en bomulsdott å smøre på huden din for å drepe evt utøy som sitter på deg..
Bare husk å skyll GODT etterpå.

Om det er veggdyr så kan man vel se det under madrassen eller no sånt .. Var no triks for det der mener jeg å huske .. hm .. Kan ikke være no form for utslett eller noe da?

<3 VinterPrinsesse <3

Veggdyr legger igjen små svarte prikker i madrasser ol, ser ut som små fluebæsj/flueben og ligger gjerne i sømmene på overmadrasser etc.
Men det er heldigvis lite sansynlig det er årsaken siden kun hun er plaget.
Veggdyr vil ramme hele familien veldig fort.

Jeg har lest og googlet MYE om akkurat det etter at jeg fikk loppebitt for noen år siden. Jeg var helt sikker på det var utøy i senga :p

fuglelopper? Hadde det i hus når for mange herrans år siden, var kun min mor og söster som var plaget:P

I dag tok jeg opptelling 254 små forbaska dotter. Minst!!!

Så i panikk vekte jeg manne min med et spektakket! UT! Jeg skal vaske. Alt er allefall vasket. Kun nye ting på rommet (tekstil). Uten om gulvmatter. Og madrass da.

Nå skal jeg ta en dusj.. blir litt små gal av sånt. Gubben holder på å le seg ihjel.

Rubbel og bite er alle fall støvsugd masse og nøye og vasket alt. Rent ble det alle fall.

Back
Topp