Hva er dette? *usikker*

mamma_til_snart_3

Elsker forumet
Var ferdig med å blø etter fødsel for ca 14 dager siden. Å nå kommer det en litt brun utflod liksom. Holder med et tynt truseinnlegg i trusa å hadde holdt å bytte det et par ganger i døgnet om det hadde vært sånn. Var så sikker på at jeg skulle få mensen... Men er det mensen?? Eller er det vanlig å få sånn når man er ferdig med å blø? Lille er i uker til onsdag...
Takk for svar :-)

Hadde det slik med førstemann. Fikk ekstra sjekk hos gyn for å se om det var rester fra morkaka. Men alt var ok.

Kan være rester av morkaka ja, det hadde jeg med første. Blødde derfor lenge og det siste var bare brunlig. Da jeg fikk mensen igjen var det vanlig farget. Du kan jo se det an noen dager, og så gå til gyn om det ikke går over. :)

Det kan være mensen, eller en eggløsningsblødning, eller bare litt rester som kommer i etterkant, det er helt vanlig. :)

Det er vanlig med en liten blødning når sårskorpen fra livmoren løsner etter alt er ferdig grodd. Etter ca. 5-6 uker. Om alt føles bra så kan du ta det som et godt tegn, renselsen er over :) Får du derimot smerter, feber og føler deg sjuk kan det være rester som gir infeksjon. Men det skjer ikke så ofte tror jeg.

Føler meg ikke syk :-) Er liksom bare som brunt utflod :p var så usikker på om jeg skulle begynne på p-piller eller ikke da det skal begynne på første dag mens. Men ikke kommet noe blod, bare dette brune utfloden. Så da avventer jeg å ser :)

Jeg har fått en ordentlig blødning igjen, småen er snart 6 uker gammel. Er dette mensen eller bare tegn på at renselsen er over? Er helt grønn kjenner jeg

Snakk om sola. Da jeg gikk på do i stad kom det en klump og en god del friskt blod :( Hadde vondt i magen rett før det og merker litt smerter i underlivet nå.
Slik var det ikke med førstemann, da var det bare brun utflod som kom og gikk etter at jeg var ferdig med renselsen.
Tviler egentlig på at det kan være mensen alt. Mest pga den klumpen.

Sårskorpen detter av etter 10-14 dager etter fødsel, så er vel ikke det.

Føler meg ikke syk :-) Er liksom bare som brunt utflod :p var så usikker på om jeg skulle begynne på p-piller eller ikke da det skal begynne på første dag mens. Men ikke kommet noe blod, bare dette brune utfloden. Så da avventer jeg å ser :)
Jeg har samme og ringte føden i dag, da fostersekken ikke kom ut under fødselen så en stor del av den kom ut en uke etter fødsel. Har brunlig spotting nå. Skulle bare se an en uke til og hvis det ikke sluttet eller det endret seg skulle jeg ringe igjen :-)

Sårskorpen detter av etter 10-14 dager etter fødsel, så er vel ikke det.
Nei. Den kom i to deler etter ca. to uker ja.
Kan hende det bare føltes som en klump fordi jeg nettopp hadde reist meg fra senga. Mistenker nesten mensen nå :(

Nei. Den kom i to deler etter ca. to uker ja.
Kan hende det bare føltes som en klump fordi jeg nettopp hadde reist meg fra senga. Mistenker nesten mensen nå :(
Glemte å quote hun som sa sårskorpen datt av etter 5-6 uker. ;) Jeg fikk mensen etter 11 uker sist, til tross for hyppig amming døgnet rundt. Kjennes ut som noe er på gang nå også... :o

Glemte å quote hun som sa sårskorpen datt av etter 5-6 uker. ;) Jeg fikk mensen etter 11 uker sist, til tross for hyppig amming døgnet rundt. Kjennes ut som noe er på gang nå også... :o
Sist fikk jeg mensen 5 mnd etter fødselen. Så det var greit.
Vi får se.

Jeg har samme og ringte føden i dag, da fostersekken ikke kom ut under fødselen så en stor del av den kom ut en uke etter fødsel. Har brunlig spotting nå. Skulle bare se an en uke til og hvis det ikke sluttet eller det endret seg skulle jeg ringe igjen :-)
Hmm... burde kanskje ringe å snakke med dem jeg da? Hvor lenge siden er det du føda?

Back
Topp