Hva er dette her nå da?? *finnannonsen min igjen...*

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
For ett par dager siden fikk jeg en mail med betalingsgaranti fra Finn om at en Anne Kristin hadde 'avtalt' en pris med meg, faktisk 200 kr over det jeg hadde satt prisen til, og at jeg bare måtte fylle ut slik at pengene ble satt på vent. Jeg sendte mail tilbake og sa hva jeg hadde motatt og om hun var interessert.
Nå nettopp fikk jeg denne mailen tilbake:

Hei igjen,

Dette elementet er et godt kjøp for meg, mitt folk feirer sin fødselsdag og jeg prøvde å få ham en gave og fikk se elementet, jeg vil du skal vite at varen er skal sendes til Nigeria, så jeg ikke er i Norge i øyeblikket å plukke den opp meg selv, jeg vil ha det sendt som en gave til ham, Gi meg beskjed hvis du trenger å vite noe.

Takk

Heter man Anne Kristin forventer jeg at man kan skrive skikkelig norsk, og gjerne setninger med punktum...

Svindel dette også? Jeg er så oppgitt...

Hørtes jo meeget mistenkelig ut dette her da... Men litt merkelig å skulle svindle noen ved bruk av betalingsgarantien også. Det går jo sikkert da, men ikke enkleste måten å gjøre det på akkurat!?

LillianneLie skrev:
Hørtes jo meeget mistenkelig ut dette her da... Men litt merkelig å skulle svindle noen ved bruk av betalingsgarantien også. Det går jo sikkert da, men ikke enkleste måten å gjøre det på akkurat!?

Jeg tenkte litt det samme, og er ikke Nigeria det o' store landet av slike nettsvindler? Ut ifra det jeg har hørt fra media :P

Cosacita skrev:
For ett par dager siden fikk jeg en mail med betalingsgaranti fra Finn om at en Anne Kristin hadde 'avtalt' en pris med meg, faktisk 200 kr over det jeg hadde satt prisen til, og at jeg bare måtte fylle ut slik at pengene ble satt på vent. Jeg sendte mail tilbake og sa hva jeg hadde motatt og om hun var interessert.
Nå nettopp fikk jeg denne mailen tilbake:

Hei igjen,

Dette elementet er et godt kjøp for meg, mitt folk feirer sin fødselsdag og jeg prøvde å få ham en gave og fikk se elementet, jeg vil du skal vite at varen er skal sendes til Nigeria, så jeg ikke er i Norge i øyeblikket å plukke den opp meg selv, jeg vil ha det sendt som en gave til ham, Gi meg beskjed hvis du trenger å vite noe.

Takk

Heter man Anne Kristin forventer jeg at man kan skrive skikkelig norsk, og gjerne setninger med punktum...

Svindel dette også? Jeg er så oppgitt...

For guds skyld, ikke svar!!!! De advarer mot slike meldinger på finn og fraråder på det STERKESTE å svare......! Jeg fikk tidligere i høst melding av en som het Per med gebrokkent norsk og et rart nr... Tydelig forsøk på svindel.. Fikk vite at han skulle kjøpe sofaen til en venn i Polen og selv jobbet han som sjømannsprest osv osv.. IKKE svar!!!

Jeg bestemte meg igrunn for å ikke svare rett etter at jeg leste mailen...

Jeg skal jo bare selge nettbrettet mitt, jeg! 2 av 2 interessenter har vært svindlere nå! *irritert*
Får bare vente på Mr./Mrs. Right, da... *sukk*

Sannheten skrev:
Jeg hadde tullet litt med de jeg da, men om du ikke gjør det så bør du nok varsle Finn :) 

Hvordan gjør jeg det? :P

Cosacita skrev:

Sannheten skrev:
Jeg hadde tullet litt med de jeg da, men om du ikke gjør det så bør du nok varsle Finn :) 

Hvordan gjør jeg det? :P

"Hei Anne Kristin"

Gratulerer med ditt folk på dens fødselsdag, så hyggelig at du skal gi ham den gave! Jeg skal sende den som gave til han, dette er min første gang jeg selger denne nettbrett hva gjør jeg nå?"

Så ser du hva hun svarer :)

Back
Topp