Hva er dette for noe?

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest

Jeg er gravid i uke 37. 
For to uker siden var livmor halsen min forkortet ned til 2,5 cm. 
Har hatt mye kynnere og mensensmerter og det var derfor den hadde blitt kortere har jeg hørt.

Idag når jeg satt i sofaen en times tid etter jeg hadde stått opp, merket jeg at det rant noe ut av underlivet mitt. Da jeg gikk på do fikk jeg sjokk over alt som hadde kommet der. Da hadde nesten hele truseinnlegget blitt fult av hvit/gult litt tynt utflod, men fortsatt fast. Syns og det var noen små grå klumper i den, (ikke mange klumper)

Hva kan dette være for noe? Aldri hatt sååå mye utflod på en gang før. 

Garanterer deg at dette er slimproppen gitt, men merker du at du er bekymret så ta deg en telefon til føden å hør hva dem sier.

Garanterer deg at dette er slimproppen gitt, men merker du at du er bekymret så ta deg en telefon til føden å hør hva dem sier.

Hei på deg!

Som høygravid er det vanlig å ha ganske mye mer utflod. Ofte øker det på når fødslen nærmer seg - det skjer så mye "dernede".......
Av og til kan utflod/væske holdes litt igjen i skjeden. Det kan da komme ut på èn gang og da kjenner man akkurat som om det renner ut. Det er normalt å oppleve som høygravid.
Det du beskriver kan også være den berømte slimproppen. Den sitter jo inni livmorhalsen, og når den kortes opp, og evt begynner å åpne seg litt, ja så har slimproppen ingen plass å være og da kommer den ut. Det kan se ut som er stor ganske fast klump med slim, men den kan også komme som litt tynnere utflod.

Uansett er det ikke noe å bekymre seg for som du beskriver det :-)

Masse lykke til med den forestående fødselen da!

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.

Hei på deg!

Som høygravid er det vanlig å ha ganske mye mer utflod. Ofte øker det på når fødslen nærmer seg - det skjer så mye "dernede".......
Av og til kan utflod/væske holdes litt igjen i skjeden. Det kan da komme ut på èn gang og da kjenner man akkurat som om det renner ut. Det er normalt å oppleve som høygravid.
Det du beskriver kan også være den berømte slimproppen. Den sitter jo inni livmorhalsen, og når den kortes opp, og evt begynner å åpne seg litt, ja så har slimproppen ingen plass å være og da kommer den ut. Det kan se ut som er stor ganske fast klump med slim, men den kan også komme som litt tynnere utflod.

Uansett er det ikke noe å bekymre seg for som du beskriver det :-)

Masse lykke til med den forestående fødselen da!

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.

Back
Topp