Hva er dette for noe da??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Har i lengere tid hatt vondt på høyre side neders i magen. nesten rett ved der hoftebeinet begynner.. det er en værkende smerte om vedvarer en stund, så går det bort en stund for så å komme tilbake... Er ikke sånn kjempe vondt, men litt..

Noen som har opplevd lignende?

Kan det være cyste på eggstokken?

Jeg kan ikke svare på hva det er, men jeg opplever det samme regelmessig. Og greia er at det bytter på hvilken side der er fra gang til gang. 
Cyster da, det var jo en tanke. Det kan jo også forklare hvorfor jeg har så ekstreme menssperter når jeg har mensen, kan det ikke? 

ja men det er mye oftere enn en gang i uken.. jeg har det hver dag, men ikke hele dagen. Også kun på høyre side

Det kan godt være en cyste ja.Jeg hadde smerter som kom og gikk.Få en ultralyd sjekk.

toneany skrev:
Jeg kan ikke svare på hva det er, men jeg opplever det samme regelmessig. Og greia er at det bytter på hvilken side der er fra gang til gang. 
Cyster da, det var jo en tanke. Det kan jo også forklare hvorfor jeg har så ekstreme menssperter når jeg har mensen, kan det ikke? 

Du har jo eggløsning jente

kan være det ja.. jeg var veldig plaget på venstre side, kjentes ut som sting og stikkende smerter veldig ofte.. var da flere cyster, så da min datter ble tatt med ks var cysta like stor som babyens hode, så den og hele eggstokken måtte fjernes... så anbefaler å dra få ul i tilfelle..

Gullgutten skrev:

toneany skrev:

Du har jo eggløsning jente

Nei, det er ikke det samme. Nå har jo jeg hormonspiral da, så har ikke mensen, men da jeg hadde vanlig mens kunne jeg kjenne når jeg hadde EL, for da fikk jeg menssmerter i en liten dag eller noe. Det satt bestandig på begge sider av magen, samme som menssmertene. Mens denne smerten kun er på en side av gangen, og kjennes annerledes ut. 

Liliea skrev:
Det kan godt være en cyste ja.Jeg hadde smerter som kom og gikk.Få en ultralyd sjekk.

kan det være farlig?

Nå vet jeg ikke helt hvor du mener, men blindtarmen ligger jo på høyre side...om det er den bør det sjekkes, for det kan være farlig om den sprekker.

Jegogde2guttamine skrev:
Nå vet jeg ikke helt hvor du mener, men blindtarmen ligger jo på høyre side...om det er den bør det sjekkes, for det kan være farlig om den sprekker.

Men hvis det er blindtarmen har man vel andre symptomer også, som feber og kvalme/oppkast?

toneany skrev:

Jegogde2guttamine skrev:

Men hvis det er blindtarmen har man vel andre symptomer også, som feber og kvalme/oppkast?

ja det er nok ikke blindtarmen

Det kan være blindtarmen jo, er ikke alltid alle symptomer vises på alle.. Men jeg tror egentlig ikke det er blindtarmen altså, siden du har hatt det til og fra så lenge :) det kan godt være strekk i en av de små magemusklene også.. Er jo umulig å si! Jeg hadde sjekka det opp hos lege om det vedvarer, og ikke la deg skremme av alle babyverdendoktorene :) håper det går over snart!

toneany skrev:

Jegogde2guttamine skrev:

Nei, det trenger det ikke å være. Har to venninner som har måttet fjerne blindtarmen i det siste...hun ene hadde kjent litt vondt nederst på høyre side av magen en stund, til og fra, mens det kom helt akutt på hun andre.

Nå vet jo ingen andre enn HI helt hvor plagen sitter, men jeg ville ha sjekket det bare for å eliminere bort noe.

Back
Topp