hva er det?

Lodviss

Elsker forumet
Minien her i huset begynte å klø seg veldig i øynene rett før leggetid. Hun orka ikke spise noe, og ble plutselig megatrett. Har sovet mye på dagen.
For en halvtime våkna hun, og jeg hørte hvordan det surkla i brystet på henne, og hun hosta en del. Litt feber.
Jeg tok henne opp da når hun ikke ville legge seg ned, tenkte om hun var sulten siden hun ikke hadde spist siden kl 15.30.
Da så jeg at hun var helt hoven og rød i hele ansiktet, til og med inne i ørene.
Hva kan det være?

Første som jeg tenker på er allergi.

Ville tatt en tlf til legevakta å hørt der, regner med de kan si litt mer.

Ville ringt legevakta jeg!

Kan høres ut som allergisk reaksjon.

Hun har vært god i formen i dag, men har røde merker i ansiktet etter utbruddet.

Jeg har kommet frem til at det eneste hun spiste i går som hun ikke har spist før, er rabarbra. Er det vanlig å reagere på det?

Det pep i brystet på henne, så hørte at det tetta seg godt til. Hun var jo helt hoven, spesielt i hendene og ansiktet. Hun fikk hissig utslett på hele kroppen (i tillegg til det som er skrevet i HI). Og klødde jo som gal.
Jeg tok ikke kontakt med legen. Burde jeg det? For å få noe til henne om det skulle skje igjen? Får de små noe for allergi?

Allergi tenkte jeg også med engang!

Å ja, jeg hadde ringt lege!viss hun hovner opp i ansiktet, så kan det jo hende hun hovner opp i hals også! Jeg hadde ikke turt å legge meg viss barnet mitt plutselig hadde hovnet opp slik..

Altså det andre innlegget mitt skrev jeg dagen etterpå. Når jeg tenkte gjennom det som var skjedd. Hevelsen og alt gikk ned før vi gikk og la oss. Pusten var helt fint.
Og hun lå sammen med oss på natta, sånn at vi kunne følge med henne om det skulle være noe mer. Men var helt i formen igjen når vi la oss, men sov lite, ja. Det eneste da var utslettet som var igjen.

men kan barna få antihistamin ved behov? Som vi kan ha her hjemme, eller må man til lege hver gang for å få noe? Hun er 18 mnd.

Hørtes veldig ut som en allergisk reaksjon...

Samboern min blir rød og får hevelser i ansiktet hvis han bare får i seg bittelitt med nøtter...Han får vanskeligheter med å puste og det klør og han kan bli trett...

Det han hadde gjort når det ble veldig ille en gang, tok han en ekstra med allergipiller...

Men jeg synes du skal ta med frøkna di til legen og få tatt blidprøver eller allergi prøver for å se hva annet hun kan være allergisk....slik at dere kan få medisiner om det skulle skje igjen...

Er veldig skummelt om dere ikke skulle være like "heldige" neste gang...

JA, man skal kontakte lege hvis barn hovner opp i ansikt og klør samt blir trett.
Det er en allergisk reaksjon på noe h*n har spist eller vært borti og som kan være livsfarlig neste gang.

Man skal ALDRI bare se det an hvis ansiktet hovner opp, pga de har små luftrør og kan tetnes skikkelig til.

LEGEN. Enkelt og greit. Huff........

Back
Topp