Hva er det verste med jobben din?

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Kjenner nå når vi har barn er det utrolig kjipt å jobbe turnus spesielt å måtte jobbe røde dager og helger som jeg helst vil bruke på familien.

Det verste er at jeg aldri kommer i mål med arbeidsmengden. Og aldri kan få lov til å kurses til å takle de verste tilfellene vi har inne.

Mye seinvakter så kommer ofte hjem en time etter at de har lagt seg. Skulle gjerne hatt de hjemme hver dag jeg jobber sent, men med en mann som er kronisk syk og som trenger pauser fra ungene for å se etter de når jeg er på jobb, så funker ikke det. Skulle ønske jeg hadde en jobb fra 8 til 16 :p

Det verste er nok at jeg aldri føler at jeg har nok tid - hverken til planleggingen jeg skal gjøre eller til å være på avdeling med barna. Så i bunn og grunn handler det jo om at jeg har for stor arbeidsmengde.....

Noen ganger får jeg inn dårlig timede rettebunker, er dessverre ikke jeg som bestemmer når trinnprøver skal arrangeres. Ellers skulle jeg gjerne hatt mer tid til forberedelser, eller mer tid med elevene, og færre elever per klasse.. men det er en fjern drøm! :P

At jeg har samme jobb hjemme... Har jobbet fire år i barnehage(kun vikariater), men har nylig vært i permisjon. Liker arbeidsplassen, så søker meg inn igjen. Men det hadde vært litt godt å jobbe med noe annet...

Det verste er nok at jeg aldri føler at jeg har nok tid - hverken til planleggingen jeg skal gjøre eller til å være på avdeling med barna. Så i bunn og grunn handler det jo om at jeg har for stor arbeidsmengde.....

Tror det er litt vanlig hos pedledere:/ Våre også føler det litt på samme måte. Det er synd.

Byråkrati, dårlig luft og mange triste historier

Møter mennesker som har vært i umenneskelige situasjoner :( Nå når jeg er gravid og ekstra følsom har jeg ofte fått en tåre mer enn normalt i øyekroken på vei hjem :(

Å måtte gå ut i iskald bil midt på natten når jeg er trøtt :p

Det tyngste er å komme hjem og ha akkurat de samme konfliktene som på jobb :-P

Det er tungt å ha barn rundt seg omtrent 24/7

Kjenner at de få timene jeg er alene på onsdager er gull verdt..

Uengasjerte og lite faglig oppdaterte medarbeidere. Noen er der rett og slett fordi de trenger lønn :/

Når babyen kommer, vil nok turnus være det som kommer til å slite på meg på røddager og i helgene.. :/

Dårlig lønn og grinete sjef:p

Back
Topp