Hva er det verste for deg med å være gravid?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
Det verste er vel egentlig ventetiden synes jeg. 40 uker er lenge å vente. Spesielt når man aldri vet hvordan utfallet blir. Men om alt går bra er det selvfølgelig verdt det :)

Og såklart, bekkenløsning og halsbrann er jo litt kjipt da, hehe.

de sinnsyke smertene jeg har i høyre ribbein ( feilgrodd i tillegg ) :(

Tida fram til ul for å sjå at alt er bra!

Og ventetida!!!

Å være aleine mesteparten av tida... Mannen er totalt fantastisk, men han har et hus som må være klart før baby kjem, så forholdet har stått litt på vent... Helsemessig syns eg det verste er å må på do 5-6 ganger pr natt...

Å ikke kjenne kroppen min i situasjonen, alle vondter og rariteter er greit, mn d å ikke vite om alt vi kjenner er normalt og om baby har d bra i forhold til hvordan kroppen er akkurat nå.

Forberedelsene kroppen gjør frem mot fødsel. Det har kommet som et lite sjokk på meg- alle vondtene man får:( en ting er bekkenløsning og kvalme, men følelsen av å miste kroppen til vondter man ikke visste fantes:(

Å føle seg så lat! Magen er i veien, og jeg føler meg stor og tung. Orker liksom ikke... Også å bli kommentert av absolutt alle. Smiler og svarer hyggelig -men har mest lyst til å vri nakken rundt på alle som sier hvor stor jeg er!

Det å ikke kunne gå med høye hæler! Herregud å jeg savner det! Passer på hver gang vi skal et sted og jeg er helt sikker på at jeg slipper å gå noe særlig, men som regle blir det for mye gåing til at jeg orker høye hæler, og det er noe jeg virkelig savner! hehe.

drit lei høy hvilepuls, lei høyt blodtrykk, lei halsbrann, lei hodevondt, lei av å gå på do hundre ganger i døgnet, lei bekkenløsning, lei av alt vannet som bare hoooooper seg opp, lei av å ikke ha energi.. ellers så syns jeg det er kjipt at kroppen blir så herpa :( hvis man har så flaks som meg :/ åja.. det å gå i 40 uker med angst for at fødsel stadig nærmer seg :(

Elsker å gå gravid!! Elsker å kjenne spark, bevegelser og hikke til alle døgnets tider. Det eneste jeg kan sette fingeren på å si at jeg ikke liker, det er usikkerheten. Har vært altfor mange ganger der jeg ikke har kjent liv på veldig lenge, og den følelsen man har da kunne jeg vært foruten..

Det må være at jeg fikk hydronefrose (vannnyre) i uke 22 og måtte legge inn en stent i urinlederen som gir fri passasje for nyren til blære! Den må sitte i til etter fødsel og den er et reint smerte helvete hele tiden! Gleder meg til å få den ut, og gruer meg mere til å ta den ut en fødsel:p fødselen gleder jeg meg til:) blir godt å bli ferdig:)

At det eneste folk vil prate med meg om er magen,termin og baby... Det finnes faktisk andre ting i denne verden;-/
"åi, hvor stor mage du har..kan jo ikke være lenge igjenn nå" har jeg hørt hele sommeren. DRIT LEI!!! Jeg har fremdeles termin 4/9...akkurat det samme om sist de spurte!

drit lei høy hvilepuls, lei høyt blodtrykk, lei halsbrann, lei hodevondt, lei av å gå på do hundre ganger i døgnet, lei bekkenløsning, lei av alt vannet som bare hoooooper seg opp, lei av å ikke ha energi.. ellers så syns jeg det er kjipt at kroppen blir så herpa :( hvis man har så flaks som meg :/ åja.. det å gå i 40 uker med angst for at fødsel stadig nærmer seg :(

Akkurat slik jeg føler det også.....
Nå er jeg bare drittlei

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Smerter, kvalme og ekstrem luktesans har plaget meg mest! Men til syvende og sist gleder jeg meg mest:D

Back
Topp