Hva er det vanskeligste med å være like rundt termin?

M

Moderator Steffen

Guest
Er det at det er ubehagelig fysisk? Ventingen? Å ikke vite når det skjer? Eller er det andre ting? :)
 
For min del er det en lett blanding av utålmodighet, spenning, nysgjerrighet og fysiske plager. Det er noe med det at man endelig nærmer seg slutten av en laaang ventetid. Jeg er spent på hvordan og når fødselen starter, hvem den lille er og hvordan hun ser ut. Jeg begynner også bli lei av søvnløse netter med x antall tisseturer, halsbrann, urolig og rastløs kropp, og mangel på sovestillinger.(selv om det mest sannsynlig ikke blir så mye mer søvn de neste månedene uansett):p Jeg har det egentlig ikke travelt med å få henne ut, skulle gjerne drøyd det litt til vi er inne i nytt hus, men samtidig kjenner jeg at jeg begynner å bli utålmodig etter å treffe henne :)
 
Å ikke vite når det skjer. Jeg kjenner at det begrenser meg litt.

Om det kommer rier når jeg er ute så skal vel det gå helt fint, men både mor og søster hadde vannavgang før rier. Det har jeg ikke lyst til å oppleve når jeg er ute av huset... Samtidig så har jeg lest at fødselen oftest starter når man slapper av. Så vi får se..

Ellers så er jeg litt utålmodig og håper at det skjer noe snart. Jeg kjenner etter om det er noen tegn i kroppen, så langt er det bare modning som skjer...
 
For min del er de fysiske plagene verst. Alt er tungt, kroppen er sprengfull i vann og det meste av bevegelse og stillinger gjør vondt. Jeg får verken sovet eller slappet av skikkelig, og det tærer på psyken.

Utenom det er det alle kommentarene fra velmenende nysgjerrige mennesker + at jeg ikke tørr å planlegge noe fremover tilfelle fødselen starter.

Jeg er veldig utålmodig nå, selv om termin først er neste uke. Jeg vil bli kvitt den tunge kroppen og vil ut og nyte høsten.
 
Jeg syns det vanskeligste er å ikke vite når, jeg takler dårlig å ikke ha en dato å forholde meg til. Har en lang liste med småting jeg vil gjerne få gjort. Jeg veksler litt mellom å håpe at jeg får tid til dem og å være utålmodig for å få treffe lille jenta i magen [emoji173]️
Men dette er kanskje luksus, jeg har lite plager [emoji5]
 
Ventingen! Og blir nok litt urolig nå som termindato har passert. Føler at jeg hadde hatt bedre kontroll over den lille utenfor enn innenfor....
 
Ventingen og plagene! Og å se at alle andre får sine søte små, mens her tar det så laaang tid :p
 
Back
Topp