Hva er det teiteste du hører?

Godhjerta

Glad i forumet
Jeg for min del, syns det er så teit når folk kommer på tv eller i avisen, etter at det har skjedd noe fælt sier: " Jeg trodde aldri det kunne skje her". 
Man kan da ikke være så naiv. Verden er forandret, og ikke lengre som den var på det idylliske 50-tallet , hvor det verste du kunne støte på midt i Oslo's mørke gater en lørdagskveld, var en full mann som snøvlet frem noe uforståelig.

Vel, det er vanskelig å velge ut en ting, men en frase som har en tendens til å irritere meg er "Alt var mye bedre før!".

Jeg skal gå med på at noe var bedre før, men da var da virkelig mye som ikke var bra også! Noen eksempler er holdningene til røyk og alkohol i svangerskap og rundt barn, sikkerhet i bil, likestilling...

Da vi vokste opp var ting "sånn og sånn", og vi overlevde....

Det gikk jo bra med oss... (F.eks barn og sikring i bil) Ja det gikk bra, men noen gang tenkt på at det var fordi ikke vi krasjet... Dessuten er ikke de som det ikke gikk bra med her for å fortelle sin historie.

Mhm, den samme som de to siste: Vi overlevde jo vi. 
Håpløst argument. 

Og så har vi den der: Svangerskap er ikke en sykdom. 
Neinei, greit det. 

toneany skrev:

Og så har vi den der: Svangerskap er ikke en sykdom. 
Neinei, greit det. 

*lykkeligst* skrev:
Ordet men som blir brukt til alt mye rart.

(jeg er ikke rasist, men f.eks.)

DET er det dummeste jeg hører..

"Jeg er ikke rasist, MEN jeg liker ikke muslimer" for eksempel... Nei, hva er du da tror du?!

Mims skrev:
Da vi vokste opp var ting "sånn og sånn", og vi overlevde....

Ja, den også!

*lykkeligst* skrev:
Ordet men som blir brukt til alt mye rart.

(jeg er ikke rasist, men f.eks.)

Og den!

Når folk påstår at 50-tallet var ei idyllisk tid... Ja, 5 år etter krigen var nok livet ei dans på roser;)

Når gravide driter i anbefalinger som er gitt, og svarer med "alt med måte"

En god venninne av meg er gravid og spiser "ulovlige" ting kjempefort, sånn at ikke det skal være så farlig. Kaster i seg spekeskinke og puster lettet ut etterpå.. 

Henriettemamma09+12 skrev:
Når gravide driter i anbefalinger som er gitt, og svarer med "alt med måte"

Generelt er det jo en god leveregel, men ingen regel uten unntak!

bare vent...! 

har ei vennine som har barn som står opp kl 5 om morningen, så når jeg sier at det hadde ikke blitt godtatt her, her i huset er det ikke morgen før 7. så sier hun, bare vent det kommer når hun blir større... 

men d gjør faktisk ikke det. for det er faktisk ikke aktuelt å stå opp kl 5 om morningen. 

Bare vent til......
Virker som noen tror at når de har en "ille" periode med ungene sine så blir automatisk sånn med min unge også. Bare vent til han blir så gammel.....

Lykke-Li skrev:
En god venninne av meg er gravid og spiser "ulovlige" ting kjempefort, sånn at ikke det skal være så farlig. Kaster i seg spekeskinke og puster lettet ut etterpå.. 

går jo mye fortere gjennom systemet om man spiser den fort vettu 
men skal man spise noe som ikke er anbefalt, burde man da heller virkelig ta en liten bit og nyte denne lenge.. enn å kaste det i seg så man knapt kjenner smaken.. blir poenget borte 

"Jeg skal sykemelde meg"...

Sist jeg sjekket så var det legen som avgjorde hvorvidt han utsteder en sykmelding. 
*pirkepirk*

Back
Topp